Quan sentim la paraula o marca Mitsubishi, probablement ens vingui al cap un cotxe o fins i tot un aparell d'aire condicionat, però aquesta marca va molt més enllà: aviació, serveis bancaris, mineria, immobiliària, gas i petroli o drassanes a Nagasaki, Kobe o Shimonoseki, al Japó, on es construeixen vaixells que transporten gas, petroli o passatgers.

El vaixell que avui visita Palamós, de nom Amadea i un pes de 29.000 tones, és un exemple dels productes marítims de Mitsubishi Heavy Industries, que va entrar en servei ara fa 22 anys amb el nom d'Asuka. Quan es va construir fou el vaixell de passatgers més gran mai fabricat al Japó, amb 192 metres d'eslora. El va encarregar la Nippon Yusen Kabushiki Kaisha, que en català vol dir "Companyia Japonesa de vaixells-correu", fundada al 1870 i que avui té 838 vaixells. L'Asuka es va dedicar al marcat dels creuers per a públic preferentment japonès fins el 2006, quan va ser substituït per un segon Asuka que pràcticament el dobla en totes les xifres.

Phoenix Reisen, una important agencia de viatges alemanya que també es operador de vaixells de creuer, va aprofitar el canvi de naus al Japó per comprar l'Asuka i rebatejar-lo amb el seu nom actual per dedicar-lo al mercat de viatgers germanoparlants amb ganes de conèixer món, ja que al contrari de molts altres vaixells similars, aquest no fa mai un viatge igual que l'anterior.

De fet l'Amadea va arribar a Niça dilluns passat després de navegar al llarg de 144 dies fent la volta al món. A mitjanit va començar un nou creuer, en aquest cas de 17 dies. Fins ara ha fet escales a Saint Tropez i Sète. Demà serà a Barcelona i continuarà cap a Palma, Alacant i Màlaga. Els propers 22 i 23 serà a Porto Santo i Funchal (Madeira) i continuarà a Leixoes, Saint Nazaire, Guersney. I finalment arribarà el dijous 30 a la seva destinació final: Hamburg. Els preus d'aquesta gira europea per la Mediterrània i l'Atlàntic van des dels 3.000 als 9.000 euros per persona.

A bord hi viatgen 600 passatgers i 290 tripulants. Els primers en 303 cambrots de cinc categories diferents, tots amb vistes exteriors llevat de tres. Les zones comunes son àmplies i els viatgers mai tenen la sensació que hi hagi massa gent a bord. Afortunadament, el nou propietari del vaixell el va germanitzar moderadament i va aprofitar la decoració oriental heretada del seu anterior propietari com el gran mural de quatre pisos que decora el hall principal, obra de Noriko Tamura.

A banda d'una cocteleria anomenada Harry's Bar, a bord hi ha dos restaurants, amb decoració diferent però la mateixa carta, i un cafè més informal. Òbviament, hi ha molt d'espai per al bronzejat, el cada cop més inevitable spa, però d'una altra banda no hi ha ni rastre de casino ni màquines de joc. La companyia no les considera necessàries.

El vaixell farà una escala generosa de 16 hores, arribant a port a les vuit del matí. Amb tantes hores pel mig, hi ha programades excursions de matí, tarda o dia sencer als indrets més demandats de la demarcació: Begur, Figueres, Empúries o Girona capital. Les platges de la vila també seran una temptació per als creueristes austríacs o alemanys, que podran arribar a peu a la sorra des del vaixell. A mitjanit, l'Amadea posarà rumb cap a Barcelona, deixant lliure el moll comercial només per unes hores, ja que el seu espai l'ocuparà a primera hora del matí el Thomson Dream, que juntament amb l'espectacular Royal Clipper, faran la primera i única escala doble d'aquesta temporada a Palamós. En parlarem demà.