El Ministeri de Foment ha aprovat el nou projecte que permetrà desencallar el desdoblament de l'N-II entre Sils i Maçanet de la Selva. Aquest tram de la futura A-2, que porta anys empantanegat, patirà però un nou greuge. I és que, com ja va anunciar el Ministeri, el projecte només preveu executar l'obra fins a l'enllaç amb la C-35 (a l'alçada de Vidreres) perquè l'Estat no té intenció de continuar desdoblant més cap al sud, en direcció a Tordera. En total, el projecte de desdoblament s'estén al llarg de 2,7 quilòmetres i té un pressupost de licitació de 32,46 milions d'euros. En aquest tram hi haurà dos enllaços, tres viaductes que passaran per damunt de rieres i un pas inferior.

La redacció del nou projecte, al qual ara el Ministeri ha donat llum verda, és el primer pas per desencallar les obres de desdoblament de l'N-II en aquest tram. Entre Sils i Maçanet, els treballs porten anys empantanegats. En concret, des del mes d'octubre del 2008, després que unes modificacions fessin encarir més d'un 20% l'obra -adjudicada per 23,3 milions- i la UTE encarregada dels treballs renunciés a fer-los. Aleshores, el projecte d'aquest tram de la futura A-2 s'estenia al llarg de 4,7 quilòmetres. Ara, el nou projecte que ha aprovat Foment l'escurça substancialment fins als 2,7 quilòmetres. El motiu és que l'Estat ha renunciat a continuar desdoblant l'N-II més cap al sud, en direcció a Tordera, i preveu construir una via de gran capacitat que passi per l'interior, resseguint el traçat de la C-35. Per això, el nou projecte només arriba fins a l'enllaç actual amb aquesta carretera (tot i que, més endavant, l'antiga constructora ja va remoure terres i va deixar-hi estructures a mig fer). Cap al nord, en direcció a Girona, l'obra entronca amb el tram Sils-Caldes, on ja s'han reprès les obres.

Un cop l'N-II en aquest punt ja estigui desdoblada, la nova autovia tindrà dos carrils de tres metres i mig per sentit de circulació, amb vorals exteriors de dos metres i mig cadascun. Al llarg dels 2,7 quilòmetres es construiran tres viaductes (que passaran per sobre de les rieres Pins, Rec Clar i Rec Sorrer), un pas inferior i tres murs de separació.

El tram Sils-Maçanet de la futura A-2 també inclou dos enllaços. El primer és el que connectarà amb la C-63, que porta cap a Sils i Vidreres. Aquí, es respectarà la rotonda enlairada que ja hi ha construïda. El segon és el que entroncarà amb la C-35 a l'alçada de Vidreres.