Reclamen un pas inferior a la carretera de la Vergonya

La plataforma Mou-te en Bici alerta del punt negre de Montfullà i posen una nova bicicleta on va morir una jove

06.07.2013 | 07:57
Membres de la plataforma Mou-te en Bici col·locant la nova bicicleta en el punt negre de Montfullà.
Membres de la plataforma Mou-te en Bici col·locant la nova bicicleta en el punt negre de Montfullà.

Fa més de cinc anys es va produir un accident mortal d'una jove ciclista a Montfullà quan travessava la "Carretera de la Vergonya" (N-141), via que uneix Salt amb Amer. Després d'aquest temps, però, els ciclistes reclamen solucions per poder creuar aquesta perillosa via i sobretot en aquest punt negre situat entre Salt i Bescanó. Demanen que es construeixi un pas inferior que travessi la carretera. I és que actualment, qui vol creuar la Via Verda en aquest punt ha de passar pel mig de la N-141.

Ahir la plataforma Mou-te en Bici va fer un acte en record de totes les persones que han estat víctimes d'accidents i va renovar la bicicleta que hi van deixar ara fa cinc anys com a símbol del fatal accident que va acabar ara fa cinc anys amb la vida d'una jove ciclista. En concret, els assistents van retira la bicicleta vella i van lligar-ne una de nova i la van pintar de blanc. I també hi van reposar les flors que hi ha en record a la noia.

Tot i això, la "Carretera de la Vergonya" s'ha cobert moltes vides i no només de ciclistes. I de fet, en aquest punt negre de Montfullà, tal i com recordava ahir el president de l'entitat Mou-te en Bici, Miquel Llop, hi va perdre la vida a principis d'any una veïna de Bescanó de 18 anys quan anava en cotxe per la N-141.

Llop va ressaltar la necessitat del pas soterrat en aquest punt i va assegurar que és una demanda que fan tant des de Mou-te en Bici com des del mateix Consorci de les Vies Verdes. I va afegir que en els darrers mesos sembla que s'està encaminant la seva construcció però va insistir que és un tema que malgrat hi ha el projecte fet, el departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat i la Diputació de Girona hi han de donar el vistiplau.

Al seu parer, crear un pas soterrat és la millor opció malgrat es pugui millorar la senyalització o col·locar un semàfor en aquesta recta que desemboca cap a Salt i on els cotxes van ràpid, va dir Llop, suposaria haver d'aturar els vehicles i la inversió seria més alta, segons va explicar el president de l'entitat. Així doncs recorden a les autoritats que cal una solució per acabar amb els sinistres en aquest punt.

Quant a la creació de la nova carretera, que ha de substituir l'actual N-141 i que fa anys que reclamen des del territori. Llop va assegurar que és cert que és molt perillosa i s'ha cobrat moltes vides però al seu parer el què també cal és potenciar el transport públic a la zona.

Pel president de l'enitat eI que s'hauria de recuperar, si fos factible, és el tren que unia Girona amb Olot, cosa que des del seu punt de vista provocaria una baixada del trànsit a la zona, va concloure. Miquel Llop també alerta que la nova carretera que es vol crear per unir Salt amb Amer pot provocar l'eliminació de la zona d'hortes de Salt i Girona, cosa que al seu parer no seria una bona solució per la zona ni pel medi ambient.

Enllaços recomanats: Premis cinema