Espanya i França estaran connectades per l'alta velocitat ferroviària a partir del 15 de desembre que ve amb cinc trens diaris per sentit i així, per exemple, es podrà viatjar de Barcelona a París en 6 hores i 25 minuts i des de 59 euros.

Altres trajectes de l'alta velocitat seran Madrid-Marsella, que es podrà realitzar en set hores i des de 89 euros; Barcelona-Tolosa, en tres hores i a partir de 39 euros, i Barcelona-Lió, en quatre hores i 53 minuts des de 49 euros.

Les noves connexions directes d'alta velocitat, la data d'inici de la qual va ser confirmada ahir pel cap del Govern, Mariano Rajoy, i el president de França, François Hollande, uniran Barcelona i París amb dos trens diaris per sentit, Madrid i Marsella, i Barcelona amb Lió i Tolosa.

En el marc de la XXIII cimera entre els dos països, Rajoy va avançar que s'organitzarà una pròxima inauguració oficial d'aquest servei "d'alt nivell".

Segons van informar tant Renfe com SNCF en un comunicat, la comercialització d'aquests serveis començarà a partir de demà en els canals de venda de les dues companyies.

Durant el 2014, el servei conjunt s'ampliarà en freqüències i destins per atendre una demanda estimada d'un milió de viatgers internacionals.

El mercat actual dels desplaçaments entre Espanya i França puja a 82 milions de viatges anuals, dels quals un 89% d'ells es fan en vehicle privat.

L'oferta d'alta velocitat connectarà 17 ciutats dels dos països gràcies a la col·laboració de les dues xarxes d'alta velocitat més grans d'Europa.

Preus de fins a 170 euros

En concret, el viatge entre Barcelona i París costarà entre 59 i 170 euros i serà un viatge directe des de l'estació de Barcelona Sants fins a l'estació de Lió a París, amb parades a Girona, Figueres, Perpinyà, Narbona, Montpeller, Nimes i Valence. L'oferta inicial és de dues freqüències diàries per sentit.

El viatge entre Madrid i Marsella costarà des de 89 euros, el més barat, fins a 171 euros i es podrà fer amb un tren diari per sentit entre Madrid Puerta de Atocha i l'estació de Saint Charles de Marsella, que connectarà a més amb Barcelona, Girona i Figueres, amb Perpinyà, Besiers, Montpeller, Nimes, Avinyó i Aix-en Provence.

De Barcelona a Tolosa els bitllets costaran des de 39 a 77 euros i entre Barcelona i Lió des de 49 a 114 euros.

Renfe arrenca aquest servei amb set dels deu trens AVE S-100 que ha adaptat per poder circular per vies franceses.

L'alta velocitat Espanya-França comptarà amb classe turista i preferent i un servei de restauració a bord.

Aquest servei és el primer pas en la integració de la xarxa d'alta velocitat espanyola amb la de la resta d'Europa. En el futur, el pla de transport d'aquest servei serà una oferta de trens d'alta velocitat en més països, amb 22 estacions i 150 rutes directes possibles i 200 més en correspondència.