Un projecte de més de 850 milions d'euros

A part de la subestació d'Endesa, que continua endarrerida, hi ha pendent el tram de Riudarenes

03.02.2015 | 12:55

El projecte de la línia de Molt Alta Tensió (MAT) a la província de Girona, incloent-hi la interconnexió, compta amb un pressupost de més de 850 milions d'euros. El tram aeri de Santa Llogaia d'Àlguema a Bescanó suposa un cost d'uns 66 milions d'euros, mentre que al tram de Bescanó a Vic el pressupost és d'uns 100 milions. Pel que fa al tram soterrat, de Santa Llogaia a Baixàs (França, al Llenguadoc-Rosselló), compta amb un cost de 700 milions d'euros –225 d'aquests milions procedeixen d'ajudes europees–.

A part de la subestació d'Endesa, que continua endarrerida, també hi ha alguna altra fase de la MAT que encara s'ha d'enllestir. Aquest és el cas de la compactació de dues línies elèctriques amb les torres dels 400 quilovolts (kV). Es tracta de la línia de 220 kV entre Bescanó i Sant Julià de Ramis, on hi haurà una subestació de la MAT, així com de la línia de 132 kV de Sant Julià a Santa Llogaia.

Tot i això, aquestes línies existents no es començaran a desmuntar, com a mínim, fins després del maig d'aquest any, una vegada hagi entrat en servei la interconnexió. Ara bé, aquesta compactació no es farà només al tram de Bescanó a Santa Llogaia, perquè la companyia Red Eléctrica d´Espanya (REE) també ho portarà a terme entre Bescanó i Vic. Es tracta d'un tram de la MAT que es va inaugurar el juliol del 2011, tot i que encara no s'han desmantellat els antics suports per integrar-los a les torres de 400 kV.

Finalment, també queda pendent el polèmic ramal de Santa Coloma de Farners i la subestació de Riudarenes. El motiu és que davant l'oposició del territori, el Parlament de Catalunya va aprovar que s'estudiï si aquest tram és necessari i si hi ha alternatives, com soterrar-lo o que tingui menys potència.

És per això que REE està a l'espera del que concreti l'estudi, malgrat que la companyia elèctrica ja ha insistit que, segons el seu parer, el projecte és necessari. D'una banda, REE recorda que a Riudarenes hi haurà un altre punt d'alimentació del tren d'alta velocitat (TAV). De l'altra, l'empresa destaca que des de la subestació que se situaria en aquest municipi es reforçaria la xarxa de distribució elèctrica a la zona centre i sud de les comarques gironines.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema