La Diputació ha prorrogat dos anys més, fins a l'abril de 2017, els convenis de col·laboració que va signar el 2013 amb els consells comarcals i els ajuntaments per oferir el Servei Local de Teleassistència. La decisió s'ha pres després que l'ens supramunicipal hagi constatat una gran acollida i utilitat del servei.

Fins al 2017, la Diputació destinarà més d'1,1 milions d'euros al programa de teleassistència: 406.571,17 per al 2015, 570.466,19 per al 2016 i 176.032,68 més per al 2017. El conveni l'han signat els consells de la Garrotxa, el Gironès, el Pla de l'Estany, el Ripollès i la Selva i els ajuntaments de Blanes, Figueres, Lloret de Mar, Olot, Palafrugell, Salt i Sant Feliu de Guíxols.

Bona valoració dels usuaris

D'altra banda, la Diputació va presentar l'estudi sobre el grau de satisfacció dels usuaris del Servei de Teleassistència de la Diputació de Girona, que s'ha copsat mitjançant una enquesta. Enguany, l'índex de satisfacció mitjà ha estat de 4,88 sobre 5.

Els dos aspectes que més valoren els usuaris són, d'una banda, el fet de tenir ajuda en cas d'emergència i, de l'altra, la sensació de tranquil·litat que tenen les persones ateses i els seus familiars. Pel que fa a la satisfacció global, un 83% d'usuaris considera que l'atenció és molt bona, un 17% que és bona i un 1% no ho sap o bé no contesta. Un 98,9% assegura que el Servei de Teleassistència els permet seguir vivint al seu domicili en unes condicions millors.