Port de Barcelona va reclamar, ahir a Girona, l'arribada de l'ample europeu al centre intermodal de Vilamalla o la millora de l'electrificació d'un tram de via des de la sortida del túnel de TP Ferro fins a l'estació de Le Soler. Segons el responsable de projectes ?estratègics i innovació del port barceloní, Carlos Rúa -que va participar en el Cercle d'Infraestructures-,"només caldria adaptar cinc quilòmetres i desapareixeria les diferencies de senyalització".

El Port de Barcelona va proposar un seguit "d'inversions mínimes" per impulsar el corredor mediterrani ferroviari entre Barcelona i Lió.

El projecte europeu CLYMA va néixer el 2012 amb l'objectiu d'analitzar la situació del corredor mediterrani ferroviari i l'organització del transport de mercaderies entre Madrid i Lió. El Port de Barcelona és una de les principals entitats europees que han liderat aquest projecte. Ahir, el responsable de projectes estratègics i innovació del port barceloní, Carlos Rúa, va avançar que d'aquí a quinze dies presentaran un pla d'accions immediates -un llistat d'obres- que es podrien fer amb "inversions mínimes" I que donarien una "empenta" al corredor mediterrani ferroviari entre Barcelona i Lió. "Es pot fer si hi ha voluntat política", va assenyalar.

CLYMA no va arrencar oficialment fins al març del 2013 i finalitzarà el proper desembre. En total, compta amb una inversió de més de 2,5 milions d'euros, la meitat procedents de fons europeus. La resta l'han aportada 8 entitats i institucions com Portic, la Terminal Marítima de Zaragoza, VIIA, la Universitat Politècnica de Catalunya, el Port de Tarragona, el clúster de logística Alia o el Syndicat Mixte Plateforme Multimodale Pyrénées-Méditerranée i el Port de Barcelona, que ha liderat la iniciativa.

L'objectiu del programa, tal i com Carlos Rúa, va explicar ahir a Girona, era analitzar el transport de mercaderies i l'estat del corredor mediterrani ferroviari entre Madrid i Lió. El projecte ha comptat amb el suport dels dos estats, l'espanyol i el francès i volia ser una mena de "lobby empresarial" per defensar aquest corredor de mercaderies a Europa.