La Nacional II és la principal via gratuïta que travessa la província de Girona i és un pol d´atracció sobretot per als transportistes. Hi circulen més de 20.000 vehicles cada dia i uneix Catalunya amb França. Aquest anar i venir de vehicles s´ha traduït malauradament en víctimes mortals a la carretera al llarg dels anys, sobretot per la presència de punts negres i també perquè no està del tot desdoblada. Només hi ha dos carrils per cada sentit de la marxa des de Fornells a Sils.

Des de l´any 2010 fins al 2 d´abril, la N-II s´ha cobrat un total de 60 vides en 122 accidents de gravetat. La major part dels sinistres viaris han tingut lloc en trams no desdoblats i abans que es prohibís el pas de camions de quatre o més eixos. Aquesta mesura es va instaurar l´abril de 2013 i és una prohibició que va permetre reduir la sinistralitat i, sobretot, la xifra de víctimes mortals.

A partir del 2013 el nombre d´accidents de trànsit amb morts i ferits greus, tal i com mostren les estadístiques del Servei Català de Trànsit (SCT), es van reduir dràsticament ja que es va fer la desviació obligatòria de camions per l´autopista AP-7.

El 2010 hi van haver fins a 34 sinistres viaris d´aquesta gravetat; en canvi, ja al 2013, quan s´introdueix la mesura, van caure fins a 12 fets. Una xifra que s´ha anat mantenint fins al 2015, quan se´n van registrar 17.

Les dades del 2016 que ha facilitat el SCT són fins al 2 d´abril i, fins llavors, s´havien produït quatre accidents d´alta gravetat a la N-II al seu pas per la província de Girona.

El dia 2 d´abril, de fet, és la data que fa ennegrir les estadístiques de mortalitat que des del 2013 havien anat disminuint. En aquest any de la introducció de la restricció del pas de tràilers per la N-II van morir sis persones en accidents de trànsit. L´any següent, va haver-hi una víctima mortal i el 2015, fins a vuit.

En canvi, el 2 d´abril passat van morir set persones en un sol accident de trànsit a la N-II al seu pas per Pont de Molins. Un Volkswagen Golf on anaven quatre joves francesos a gran velocitat va impactar contra un Dacia Sandero que pujava cap al Pertús. El sinistre viari es va produir a l´alçada del quilòmetre 762 de la N-II i van morir set dels vuit ocupants dels dos vehicles. Cinc joves francesos de 19 a 22 anys i dos veïns de Figueres de 31 i 38 anys. Un tercer veí, el conductor del Dacia Sandero, va sobreviure a la tragèdia.

Aquest nombre de víctimes mortals en un sol accident va fer tornar a posar al cim de la taula la demanda del territori d´una carretera amb cara i ulls en els trams que no estan desdoblats. Cal recordar que encara s´ha de crear l´autovia A-2 al tram nord, des de Fornells fins a la Jonquera, i també al sud, de Sils a Maçanet.

Amb les dades del Servei Català de Trànsit es pot veure com des del 2010 hi ha hagut un total de 122 accidents amb morts i ferits greus i en total 127 persones han patit ferides d´alta gravetat a causa del sinistre viari.

El territori en nombroses ocasions ha clamat pel desdoblament atesa l´alta sinistralitat; i des de l´Alt Empordà en especial, per l´últim accident mortal, es va tornar a demanar el desdoblament.

Cal recordar que el pas de la N-II per Figueres és conegut per la seva alta sinistralitat com el «corredor de la mort». Es tracta d´un tram de N-II amb vorals molt estrets i d´un sol carril per cada sentit de la marxa, on hi ha hagut malauradament molts accidents frontals. En l´època que encara es permetia el pas de vehicles pesants, es van haver de lamentar diversos morts per haver xocat amb el cotxe contra un camió.