Jet2.com: «Hem arribat per quedar-nos»

El conseller delegat de la companyia, Steve Heapy, parla «d'aposta gran» per la Costa Brava

14.05.2017 | 08:10

Una línia aèria d'estiu, de moment. La britànica Jet2.com va néixer el febrer de 2003; abans era Channel Express, amb 30 anys d'història a l'esquena. Fa un any que opera a Girona. Els turistes del Regne Unit són els seus clients principals i això fa que la firma centri l'activitat els mesos de més calor. Volar a l'hivern a Vilobí? No està sobre la taula, però podria ser una opció si canviessin tot un seguit de «condicions».

Jet2.com és una línia aèria anglesa pertanyent a Dart Group PLC (societat d'inversions amb seu a Leeds) especialitzada en dur turistes de les Illes Britàniques a «més de 50 destinacions urbanes, de sol i platja i d'esquí», entre les quals s'hi compta, des del 20 de maig de 2016, Girona. En els inicis operava a l'aeroport de Vilobí d'Onyar set vols setmanals que unien la província amb Manchester, Newcastle i Glasgow. No ha passat ni un any i la companyia ja vola a 9 destins (als tres de l'any passat s'hi sumen Edimburg, Leeds, East Midlands, Belfast, Birmingham i Londres-Standsted) i programa 21 vols setmanals. L'oferta de seients a la venda s'ha disparat un 348% d'un exercici a l'altre i la previsió passa per dur fins a Girona i la Costa Brava 89.000 visitants britànics. Uns guarismes que el conseller delegat de Jet2.com i Jet2holidays –el turoperador associat a la línia aèria–, Steve Heapy, qualifica en declaracions a Diari de Girona d'«espectaculars».

«Com podeu veure –afegeix Heapy– l'aposta és gran. Hem arribat per quedar-nos». I d'on ve l'interès per Girona? «La Costa Brava va ser una destinació molt popular al Regne Unit els anys 80 i 90. Tenia molt bona fama entre els joves i jo mateix vaig passar-hi unes vacances d'estiu. Per algun motiu, però, va desaparèixer del mapa, potser perquè van sortir destinacions molt competitives com Grècia, Croàcia, Turquia o Malta», explica el directiu. Ara, aprofundeix, aquesta «costa meravellosa, amb cales de somni i hotels i infraestructures de nivell té molt per oferir». En línia amb això, apunta Steve Heapy que «sol i platja seguiran essent l'atractiu principal [de Girona] per als turistes britànics». I prossegueix: «ens sembla normal ja que el Regne Unit té, segons el Servei Oficial de Meterologia Britànic, un promig de 133 dies de pluja l'any». De la resta, diu, «molts són ennuvolats i grisos».

Ara bé, a Girona «no tot és sol i platja», matisa: «Els nostres clients també busquen paisatge, cultura, natura, esports, sobretot golf i ciclisme, i gastronomia excel·lent», apunta Heapy, que assegura que 2017 és «l'any de la consolidació» de Jet2.com i Jet2holidays a la província.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema