El projecte sobre l'assetjament escolar titulat «Fugir», realitzat per les classes de quart d'ESO de l'institut La Garrotxa d'Olot, ha guanyat un segon premi de la catorzena edició dels Premis el CAC a l'escola.

El jurat ha concedit 10 guardons per a l'alumnat i 4 per al professorat, d'entre els quals el de l'institut La Garrotxa és l'únic gironí. Pel que fa als estudiants, l'objectiu dels premis és incorporar l'educació en comunicació audiovisual en el seu currículum, tot incidint en la percepció, l'anàlisi i la producció audiovisual. Respecte el professorat, la finalitat és fomentar experiències d'educació en comunicació audiovisual a l'escola, a més d'impulsar bons hàbits en el consum audiovisual dels infants i dels joves.

Enguany s'hi han presentat 98 treballs, 84 en la categoria per a l'alumnat i 14 en la del professorat. Per primer cop, en la subcategoria de Secundària obligatòria s'hi ha incorporat l'FP bàsica; mentre que en la de postobligatòria s'hi han inclòs els cicles formatius de grau mitjà i superior, ja que fins ara estava limitat al Batxillerat.

Per a cada de les set subcategories del concurs s'ha concedit un primer premi dotat amb 1.000 euros i un segon amb 500. En el cas de l'alumnat, els premis són per a les seves escoles, tot i que en els treballs de recerca de Batxillerat o de síntesi d'FP els diners s'entreguen a l'autor -s'hi han presentat 28 treballs. Pel que fa al professotat, els mestres han rebut els diners a títol personal.

Formació, creativitat i crítica

Els premis del Consell de l'Audiovisual de Catalunya es van entregar ahir amb la presència de la vicepresidenta del Govern, Neus Munté, qui va manifestar que els guardons «incentiven la formació i la creativitat dels alumnes, però alhora en desenvolupen l'esperit crític, imprescindible per filtrar la informació que els arriba».