Els participants a la jornada de la Fundació Jordi Comas i Esade sobre la Costa Brava, van posar els fonaments per crear sinergies i potenciar-la com a destinació de turisme cultural. L'acte, celebrat ahir a ESADE-Pedralbes de Barcelona, va reunir als responsables del Festival Castell de Peralada, l'espai de Cap Roig, el Call de Girona i els Museus Vila Casas. Tots els ponents van reclamar la necessitat d'una major cooperació entre el sector turístic i el cultural i entre els propis agents del mateix sector.

El director del Festival Castell de Peralada, Oriol Aguilà, va recordar que aquest festival ven més d'un 40% de les seves entrades a l'estranger i que han fet una aposta per seguir creixent en aquesta direcció. En aquest sentit creu que els diferents festivals musicals de la Costa Brava haurien de ser capaços de crear una oferta conjunta «per arribar a nous públics i ser prou atractius perquè la seva programació faci que alguna persona de fora compri un bitllet d'avió per venir». Aguilà també vol que es «doni valor turístic als Festivals, per visualitzar la contribució que fan al territori».

La directora del Patronat Call de Girona, Assumpció Hosta, va recordar que fa pocs anys Girona no era una ciutat turística i que avui en dia s'ha convertit en un important pol d'atracció de visitants. Va revelar que el Museu que gestiona el Patronat, rep uns 130 .000 visitants anuals i també reivindica «sumar sinergies» i integrar el ric patrimoni jueu en l'oferta turística i cultural de la demarcació. En la mateixa línia de buscar la cooperació es va expressar la directora d'art del Museu Palau Solterra de Torroella de Montgrí i Can Mario de Palafrugell, de la Fundació Vila Casas, Glòria Bosch.