L'èxit del director Albert Serra a territori francès comença a anar més enllà del seu pas pel festival de Cannes. Després d'Honor de cavalleria i la molt aplaudida El cant dels ocells, ara és un petit curtmetratge el que es pot veure a França: Arrigo Alto, una peça signada juntament amb Nicolas Wozniak i inèdita fins ara.

La projecció s'emmarca dins el cicle artístic "Cinéma en Numérique 2", que s'organitza dins el Festival de Tardor del centre cultural Georges Pompidou de París. L'organització va a càrrec de la més prestigiosa publicació cinematogràfica del món, Cahiers du Cinéma, que han escollit la peça del banyolí per ser projectada dins del cicle. Aquesta projecció va suposar l'estrena del curtmetratge, que fins ara no havia vist la llum. Les altres dues peces projectades van ser Underexposed, de Gregg Smith i Camera War, de Lech Kowalski.

En el cas d'Arrigo Alto, es va projectar en el marc de la presentació d'un text també inèdit d'Olivier Cadiot, que continua en la línia oberta amb els seus llibres Retour définitif et durable de l'être aimé i Un nid pour quoi faire. Cadiot, que també ha col·laborat amb Cahiers du Cinéma, va voler usar el curtmetratge inèdit de Serra i Wozniak per il·lustrar la presentació.

Arrigo Alto és un curtmetratge realitzat al marge de la segona pel·lícula de Serra, que els seus directors defineixen com a "assaig cinematogràfic". Aquesta peça ?"parteix d'una petita referència de Dante al rei Arrigo VII - Enric VII - dins el Paradís de La Divina Comèdia".

Serra va tornar a ser present enguany a la Quinzena dels Realitzadors del Festival de Cannes amb el seu segon treball. I pel que fa a la seva elecció per formar part del cicle del Pompidou, no és d'estranyar tenint en compte que l'organitzadora Cahiers du Cinéma va ser precisament la publicació que va escollir Honor de cavalleria com un dels deu millor llargmetratges de l'any 2007. Tot i així, l'"enfant terrible" del cinema català va respondre al respecte, preguntat en aquell moment per la distinció que se li va atorgar: "Sempre he respectat Cahiers i els seus crítics. La seva elecció m'anima i propicia que la pel·lícula sigui més vista. Encara que detesto profundament algunes de les altres que han escollit: Inland Empire de David Lynch i Paranoid Park de Gus Van Sant". Sembla ser que la publicació no li ha tingut en compte i continua optant per dur la seva obra a França.