El grup de recerca Comunicació Social i Institucional de la Universitat de Girona (UdG) està treballant en un projecte per al Servei Català de Trànsit, amb l'objectiu que les campanyes de prevenció d'accidentalitat a les carreteres puguin ser més efectives. Lluís Sardà, membre del grup de recerca, va revelar ahir l'existència del projecte en la XXI Conferència anual a Girona de la Societat Catalana de Comunicació. Segons Sardà, aquest és un projecte internacional que ha consistit a estudiar els models de les campanyes de sensibilització de la ciutadania que estan duent a terme països com Austràlia o Dinamarca, entre altres, i les conclusions són ben clares: les campanyes més sanguinolentes i escabroses no resulten ni de bon tros tan efectives com les campanyes més emotives. En aquest sentit, Sardà va afirmar que alguns països nòrdics han aconseguit una clara reducció de la mortalitat i l'accidentalitat a la carretera canviant a un model més sensible de les campanyes de conscienciació.

D'altra banda, la jornada es va obrir amb una conferència sobre l'estat de la comunicació a Catalunya, a càrrec de Joan Manuel Tresserras, exconseller de Cultura i professor de la Universitat Autònoma de Barcelona. Tresserras va considerar molt necessària la implicació d'un gran grup de comunicació amb l'espai comunicacional de la llengua catalana, especialment a través d'internet. "Som un mercat amb una potència de gran recorregut", va afirmar, i va concloure amb un missatge d'optimisme que Catalunya sortirà de la crisi: "Pitjor que els darrers cent anys no serà". Tresserras va lamentar que La Caixa inverteixi en comunicació espanyola a través de Telefónica i quan se li demana que inverteixi en comunicació catalana "ens enviï a l'Obra Social". Segons l'exconseller, l'entitat bancària no creu en el mercat català.