La creixent demanda que el món digital ha generat en els darrers anys, ha portat la Fundació de la UdG a iniciar un programa que, en format de postgrau, oferirà una formació especialitzada que aprofundeixi en l'àmbit de les xarxes socials com a plataforma de millora dels resultats comercials i de gestió de les empreses.

El director acadèmic del programa, Oriol Cesena explica que l'objectiu és "contribuir a millorar l'apropament al client i la comercialització de les empreses gironines, i ho volem fer de la mà de les noves eines digitals que el mercat posa a disposició del teixit empresarial i dels emprenedors".

Per assolir aquests objectius, el programa constarà d'un format semipresencial que combinarà l'assistència, d'un total de 60 hores, i la part no presencial, on els alumnes interactuaran i podran disposar de tot un seguit d'instruments comercials per ampliar i consolidar els seus coneixements.

El programa es complementarà amb una ambiciosa bateria de seminaris empresarials on, al llarg de tot el curs, els alumnes podran participar en diferents tallers de treball, classes magistrals amb empreses mundials punteres del sector, així com en la participació en taules de treball on experts en la matèria compartiran els seus coneixements digitals.

Pel que fa al contingut, hi haurà quatre mòduls concrets, que aniran des de l'aprenentatge en saber dissenyar la millor estratègia digital del negoci, passant per les diferents xarxes socials existents i la seva aplicabilitat al món de l'empresa, així com els instruments necessaris de comunicació i de posicionament empresarial.

Itinerari personalitzat

El programa ofereix un sistema combinat pel qual cada alumne es pot crear el seu propi itinerari assistint a aquelles sessions que consideri oportú. Segons Cesena, "aquest és un sistema de comercialització horitzontal que el que permet és cobrir diferents situacions professionals de persones que, ja sigui per qüestió de temps, dedicació,... no poden o no desitgen cursar tot el programa". El postgrau s'iniciarà el proper mes de novembre.