Catalunya segueix atraient noves inversions. Durant la jornada d'ahir es va revelar l'interès de la multinacional nord-americana Amazon per obrir un gran centre logístic al costat de Barcelona i es va fer pública una inversió de 100 milions d'euros a Port Aventura per desenvolupar una nova àrea temàtica dedicada a la marca automobilística Ferrari.

Aquesta nova àrea es dirà "Ferrari Land", ocuparà una superfície de 75.000 metres quadrats, disposarà d'atraccions per a tot les edats, inclòs l'accelerador vertical més alt i ràpid d'Europa, i les previsió és que s'inauguri l'any 2016, si bé encara no hi ha confirmació oficial de la data.

El nou complex inclou un hotel de luxe de 5 estrelles amb 250 habitacions, restaurants, botigues i unes àmplies àrees de simuladors de cotxes de carreres amb els motius de la famosa marca automobilística. D'entre les atraccions, destinades a tots els públics, destaca l'accelerador vertical més alt i ràpid d'Europa i una muntanya russa en què se simularà conduir un dels cotxes més emblemàtics del mercat.

Ferrari ja té el seu propi parc d'atraccions a Abu Dhabi, anomenat Ferrari World, i el projecte a Port Aventura és el primer d'aquestes característiques a Europa

Andrea Perrone, administrador delegat de Ferrari Brand, la societat controlada per Ferrari que gestiona les activitats relacionades amb la marca, va dir ahir que després de "l'èxit del Ferrari World hem rebut moltes peticions per construir nous parcs d'entreteniment". S'ha seleccionat la d'Investindustrial -societat propietària de Port Aventura- perquè "és l'oportunitat de portar l'esperit de Ferrari a Espanya, on tenim molts fans i seguidors", va afegir.

Ferrari està classificada com la marca més valuosa del món per segon any consecutiu (segons el Global 500 Report del mes de febrer passat) i Port Aventura és el segon ressort d'Europa i el primer del Mediterrani.

Al llarg dels últims anys, Port Aventura ha dut a terme una estratègia d'expansió i d'internacionalització amb una inversió de més de 125 milions d'euros des de 2009.

Amazon al Prat

D'altra banda, el gegant del comerç electrònic Amazon planeja obrir un gran centre logístic al Prat de Llobregat per atendre la creixent demanda a Espanya i altres països de l'àrea del Mediterrani.

Segons avançaven ahir alguns mitjans, la decisió de la multinacional nord-americana podria anunciar-se pròximament després d'haver negociat amb diferents administracions.

La companyia està interessada en uns terrenys del Polígon Mas Blau II del Prat de 151.000 metres quadrats propietat de l'Institut Català del Sòl (Incasòl), amb una edificabilitat de 210.000 metres quadrats, i si tira endavant la inversió suposaria la creació d'uns 3.000 llocs de treball.

Fonts de l'Ajuntament del Prat han assenyalat que sobre els citats terrenys i a petició de la Generalitat, en el ple municipal del passat 5 de març es va aprovar una requalificació del sòl.

El sòl estava qualificat inicialment com firal, ja que durant una època s'havia plantejat ubicar als terrenys l'ampliació de la Fira de Barcelona, abans que s'escollís el recinte de Gran Via de l'Hospitalet, i a partir d'ara l'ús ha passat a ser "logístic".

Les mateixes fonts van indicar que l'Ajuntament del Prat no té més informació sobre l'interès d'Amazon en aquests. En cas de concretar-se la inversió, aquest seria el segon centre logístic d'Amazon a Espanya, després que a l'octubre de 2012 inaugurés el primer a San Fernando de Henares (Madrid), amb una superfície de 32.000 metres quadrats.