La ministra de Foment, Ana Pastor, ha destacat avui l'aposta per Girona com a "porta d'Europa" en matèria de transport, en la presentació de la nova línia de rodalia, que entrarà en funcionament el 24 de març i enllaçarà Girona amb la comarca barcelonina del Maresme.

Pastor, que ha presentat el nou servei, que comptarà amb vuit trens, al costat del conseller de Territori de la Generalitat de Catalunya, Santi Vila, ha detallat que la connexió d'alta velocitat entre Madrid, Barcelona i la frontera francesa va ser la més utilitzada a Espanya l'any passat, amb sis milions de passatgers.

La clau per obtenir una resposta competitiva davant la situació estratègica de Girona -on a més hi té un pes específic el sector turístic- passa, segons la ministra, per millorar l'eficiència del seu transport.

La nova línia de rodalia unirà el traçat entre Maçanet-Massanes i Figueres amb el de la comarca del Maresme i els passatgers de les principals estacions disposaran de fins a 62 freqüències diàries gràcies a la posada en marxa de vuit trens nous.

La Generalitat pagarà tres milions d'euros a Renfe per aquest nou servei, que allargarà el trajecte que concloïa ara a Maçanet de la Selva fins a Figueres.

Les freqüències dels trens, que se sumaran als que circulaven abans per les anteriors línies, permetran freqüències de pas d'entre mitja hora i una hora en funció de l'estació i la franja horària.

Al seu torn, la connexió directa de Mataró i Blanes amb Girona i Figueres, fins ara inexistent, es cobrirà amb un ferrocarril cada dues hores.

El nou servei es complementarà pròximament amb la seva integració a la tarifa integrada gironina, el segon semestre d'aquest any.

A més, els usuaris que arribin a Girona o Figueres amb tren AVE tindran inclòs al bitllet un trajecte d'aquesta nova línia de rodalia.

Ana Pastor ha destacat durant la presentació dels nous serveis la "millora substancial" que suposarà per als ciutadans i ha subratllat l'aposta des del Govern d'Espanya i de la Generalitat per un transport "molt poc contaminant, sostenible i molt còmode".

Pastor ha detallat que aquest servei de rodalia oferirà 4.000 places diàries en temporada baixa i 7.500 en alta, amb uns temps de recorregut d'1 hora i 18 minuts entre Mataró i Girona o entre Blanes i Figueres i de només 40 minuts entre Blanes i Girona.

La ministra ha reiterat que la província gironina és "un dels principals centres neuràlgics de transports de mercaderies", pel que considera important dotar-la "de les millors connexions ferroviàries".

Ana Pastor s'ha referit també a la connexió amb França a través d'alta velocitat i ha anunciat que, des que va començar l'any fins al passat 17 de març, 128.000 viatgers l'han utilitzat, un fet que ha qualificat d'"èxit".

El conseller Santi Vila també ha manifestat la seva satisfacció per la posada en marxa de la nova línia de rodalia i ha agraït la "complicitat" entre institucions per tirar endavant un projecte que suposa segons el seu parer "una millora significativa".

L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, ha agraït també l'"esforç" realitzat per a la posada en marxa del nou servei, convençut del valor que té per a l'economia de la província.