La millora del consum i les bones dades obtingudes en el període de rebaixes han animat a les grans empreses, que han anunciat un augment de les ofertes d'ocupació fins al punt que aquesta campanya de Nadal es presenta com una de les millors de la història.

Aquesta situació contrasta amb els pitjors anys de la crisi, on amb prou feines es produïen contractacions. El 2011 i 2012 es va produir una aturada en les ofertes d'ocupació vinculades al Nadal, mentre que aquest any centenars de milers de persones podran signar un contracte.

Tot i tractar-se majoritàriament de contractes temporals, Adecco preveu que la durada sigui més gran i s'allarguin fins a finals de gener per cobrir també l'inici del període de rebaixes. A més, algunes empreses han anunciat la seva intenció de convertir-los en contractes indefinits.

Els sectors de gran consum, atenció al client i força de vendes seran els protagonistes indiscutibles de la campanya de Nadal, sent el perfil comercial com a promotors, dependents, teleoperadors i hostesses d'imatge el més buscat.

Pel que fa a les comunitats on es produiran més contractacions, Adecco situa a la Comunitat Valenciana al capdavant amb més de 167.000 nous contractes, seguida de Catalunya, amb 152.000 contractes i Madrid, amb 132.000 nous llocs de treball.

Les grans empreses ja han anunciat quants llocs de treball oferiran i quins perfils es necessiten, unes dades importants per a qui es trobi en atur i vulgui aprofitar una campanya de Nadal que es preveu que bati rècords.

El Corte Inglés: 7.500 contractes

El gegant de la distribució ha anunciat la contractació de 7.500 persones per a la campanya de Nadal, fet que suposa un 250% més que el 2014, quan va contractar a unes 2.000 persones durant aquesta època de l'any.

Els perfils que vol cobrir El Corte Inglés estan relacionats amb la venda i atenció al client, així com l'empaquetat de regals. En quant a les àrees més sol·licitades destaquen joguines, moda, complements, electrònica, esports i alimentació.

L'empresa també aposta per fomentar el consum i ha llançat unes línies de crèdit per als usuaris de la targeta. Així, El Corte Inglés oferirà 1.000 milions d'euros en crèdits preautoritzats que beneficiaran a més de 700.000 clients.

Carrefour: gairebé 5.900 contractes

Carrefour també ha anunciat una campanya rècord de contractació, amb la incorporació de 5.865 persones que treballaran per Nadal i Reis. Els principals beneficiats seran els joves que busquin el seu primer treball i tinguin una "clara orientació comercial i d'atenció al client", a més de saber treballar en equip.

A més cal tenir en compte que la companyia té previst fer 3.000 contractes indefinits aquest any. De moment ha realitzat més de 2.000 d'aquests contractes, ha contractat 400 universitaris per a llocs de comandament intermedis i fer una pedrera de futurs gerents i directors, i ha 'fitxat' a 60 joves amb perfils relacionats amb les noves tecnologies.

Cortefiel: 1.000 contractes

El Grup Cortefiel va avançar fa una setmana que esperava una "bona" ??campanya de Nadal després de les bones dades obtingudes en al setembre i octubre i ja ha anunciat la contractació de 1.000 persones a tot el país per reforçar les seves botigues.

El grup tèxtil, que compta amb les marques Springfield, Women'Secret, Cortefiel i Pedro del Hierro, està creixent per sobre del mercat i està sumit en un procés de renovació d'imatge i marca, a més d'haver baixat fins a un 25% els seus preus amb l'objectiu d'atraure nous consumidors.

Toys'r 'us duplica la seva plantilla

L'empresa de joguines internacional també confia en un augment del consum aquesta temporada de Nadal, pel que ha decidit duplicar la seva plantilla de cara a aquests mesos i ha contractat 1.600 persones.

Amb aquesta ampliació, la plantilla de Toys 'R' Us passa a estar formada per més de 3.100 persones. L'empresa també aposta pel creixement al nostre país i ha anunciat l'obertura de dues Pop Up Store a les ciutats de Lugo i Salamanca.

Amazon: 600 contractes a Madrid

La millora del consum també es nota en les vendes a través d'Internet, que presumeix d'un creixement imparable. Amazon ha situat el proper 14 de desembre com el dia que més compres en línia es produiran en tota la història d'Espanya, superant el rècord de l'any passat de 126 comandes per minut.

Per fer front a aquest increment de comandes, la companyia ha decidit incorporar a 600 nous empleats al seu centre logístic de Madrid, situat a San Fernando de Henares. En total aquest Nadal treballaran més de 1.400 persones en aquest centre, un 75% més que l'any passat.

Amazon ha assegurat que "moltes de les persones" que arribaran a l'empresa aquest Nadal "tindran l'oportunitat de quedar-se de forma indefinida", a més d'indicar que les noves incorporacions tindran "un dels sous més alts del sector", amb un salari brut mensual de 1.422 euros.

Seur: 1.500 nous contractes

Amb l'augment del consum a través d'Internet, les empreses de paqueteria també tenen en aquestes dates un dels seus pics d'activitat. Per això, Seur ha anunciat la creació de 1.500 contractes, majoritàriament repartidors i mossos de magatzem.

A Espanya es mouen més de 250.000 paquets al dia gràcies a les compres en línia. En concret, Seur té previst moure més d'un milió de paquets en dates clau com la del 21 de desembre. L'empresa de paqueteria envia productes de compres realitzades a través de les pàgines web de Zara, Mango, BQ o Westwing, entre d'altres.

Pacte per a ocupació juvenil

Aquests milers de nous contractes se sumen a la iniciativa anunciada a finals d'octubre per 22 empreses del gran consum amb l'objectiu de reduir l'atur juvenil, que supera el 46% entre els menors de 25 anys, i augmentar la incorporació d'estudiants universitaris a mercat laboral.

Entre les empreses que van signar el pacte es troben Nestlé, Pepsico, Lidl, Heineken, Mercadona, Carrefour, Eroski, Procter & Gamble, Mahou San Miguel, Campofrio ... Totes van coincidir que demanaran al nou govern que surti de les urnes el proper 20 de desembre les reformes necessàries que permetin "preparar els alumnes per a la realitat de les empreses".