El Patronat de Turisme usa les xarxes socials xineses per captar visitants

20.04.2016 | 07:40

Xina és un dels mercats on el Patronat de Turisme Costa Brava-Girona hi té la vista posada des de fa anys. El turista xinès comença a viatjar cada vegada més pel seu compte -al marge dels paquets turístics- i la demarcació vol estar preparada per rebre'ls. Per això, el Patronat de Turisme ha encarregat a una estudiant xinesa que fa el doctorat a la UdG, Kerry Lin, que elabori i pengi diferents continguts a les xarxes socials turístiques de més tirada a la Xina (serien equivalents a Twitter i Trip Advisor) per donar a conèixer els atributs de la Costa Brava i el Pirineu.
Paral·lelament, ahir es va organitzar la primera sessió formativa adreçada a empresaris, municipis i institucions perquè coneguin millor les necessitats dels turistes xinesos i s'hi comencin a adaptar. El Patronat de Turisme, a més, està treballant per traduir el portal web al xinès.
La Kerry Lin fa dos anys que investiga des de la Universitat de Girona, on està fent un doctorat encarregat per la mateixa universitat, la Generalitat i el Patronat de Turisme Costa Brava-Girona sobre el potencial de la Costa Brava com a destinació per als turistes xinesos.

Els principals atractius
Una de les funcions del seu treball és elaborar continguts que pu?guin interessar als xinesos sobre la destinació i penjar-los a les xarxes socials turístiques de més tirada al país asiàtic. Es tracta de petits escrits i, sobretot, fotografies. Per exemple, algunes de les informacions són sobre els millors restaurants de la zona -fent èmfasi en El Celler de Can Roca-, el triangle Dalinià o el rodatge de Joc de trons a Girona. Segons remarca Lin, els xinesos són grans usuaris de les xarxes socials i per això considera important tenir un bon posicionament a través d'aquest canal.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema