Vindria a ser l'Amazon -el gran distribuïdor on-line a nivell mundial, amb el permís de la plataforma xinesa Alibaba- en versió gironina i especialitzada en els sectors de l'esport i del vestir: Tradeinn, la companyia de comerç digital amb seu a Celrà, va fulminar tots els registres el Black Friday (jornada de descomptes massius en l'àmbit del retail, d'inspiració nord-americana) i, en només 24 hores, va vendre més d'un milió d'euros, segons confirma el CEO de Tradeinn, David Martín, a la revista especialitzada CMD Sport.

Uns registres que tripliquen els que l'empresa va obtenir la mateixa jornada de l'any 2015. Els dies que va durar la campanya del Black Friday -de fet, a Tradeinn parlen de la Black Week- el distribuïdor de Celrà, fundat l'any 1998 i que exporta els seus productes arreu del món, va despatxar 7.500 comandes diàries (del 21 al 28 de novembre); habitualment, informa la firma, en gestiona unes 4.000.

Els registres estratosfèrics del Black Friday contribuiran, explica Martín, a engreixar el compte de resultats de Tradeinn d'aquest 2016 i previsiblement, diu, la marca superarà els 75 milions d'euros en facturació, un 25% més que l'any 2015, quan l'empresa de Celrà va assolir els 50 milions en vendes.

Bones expectatives a la campanya de nadal

I les sensacions davant la imminent campanya nadalenca no són menys dolentes, per «les bones expectatives que tenim per a aquest desembre quan, a la millor predisposició adquisitiva del consumidor i a les festes de Nadal, se'ls suma una meteorologia favorable per a la pràctica d'esports d'hivern». Tradeinn compta amb 13 botigues on-line. A Celrà té un showroom amb una àrea comercial de 200 metres quadrats i amb un magatzem de 8.000 i, a Girona, una botiga. Les vendes de la firma encadenen diversos anys de forts creixements, que en alguns casos han estat «fins i tot del 60%», diuen.