Els vehicles de propulsió alternativa creixeran a un ritme molt lent a Espanya els anys vinents i suposaran només el 3,6% de les matriculacions totals el 2020, segons les estimacions de la consultora MSI, elaborades per encàrrec de les patronals dels concessionaris i venedors de cotxes.

Durant la seva participació en la VI Jornada d'Automoció de Barcelona, en el marc de l'Automobile, l'organització que aglutina els concessionaris, Faconauto, i la federació catalana de venedors de vehicles, Fecavem, van fer públiques les seves previsions de l'evolució de les matriculacions a Espanya fins el 2020. Segons aquestes dades, el 2020 es matricularan a Espanya un total d'1,2 milions de vehicles, dels quals només 43.906 seran de propulsió alternativa, 7.415 més que el 2016, quan van ser 36.491.

D'aquests 43.906, els híbrids seran 37.484, i els elèctrics, 2.554; mentre que 1.455 utilitzaran un sistema mixt de gasolina/gas i 1.604, de gasolina/elèctric endollable, entre d'altres mètodes menors de propulsió alternatius. El vehicle elèctric, que els experts consideren que està cridat a ser el cotxe del futur, només creixerà fins al 2020 en poc menys de 400 unitats, ja que el 2016 es van matricular a Espanya 2.180.

Davant d'aquesta situació, les dues patronals, Faconauto i Fecavem, van insistir que és «clau» i «imprescindible» que el Govern aposti de manera més decisiva per les noves tecnologies, des dels motors de combustió interna optimitzats, fins als alternatius i els elèctrics. Entre altres mesures, van defensar la proposta de la patronal dels fabricants de cotxes, Anfac, que s'elimini l'IVA als vehicles elèctrics.

A més, van destacar que una de les mesures més necessàries per millorar la mobilitat i combatre els episodis d'alta contaminació és la renovació del parc automobilístic. En aquesta línia, van advertir que prop del 70% dels cotxes tindran més de deu anys el 2020. Els representants de marques com Nissan, Seat, Toyota i BMW van reclamar incentius estables a la compra dels vehicles de combustió alternativa.