En el marc de la campanya anual 2017 «Girona, comerç amable» del comerç de proximitat de la ciutat, l'agrupació representativa del sector, Girona Centre Eix Comercial, dona ara el tret de sortida a una nova acció promocional ideada conjuntament amb el Centre de Normalització Lingüística de Girona. La campanya, que obre la temporada de tardor, convida a saber i fer un ús adequat d'un conjunt de paraules o formes de cortesia tot sovint utilitzades pels botiguers avui dia o temps enrere.

Del 23 de setembre fins al dissabte 14 d'octubre, cada botiga adherida a la campanya lluirà al seu aparador un cartell amb una paraula o un forma de cortesia en català. De cada paraula o text seleccionat se'n fa una descripció i una indicació de com s'escriu correctament seguint els criteris de la nova ortografia catalana. L'objectiu de la campanya és promoure l'essència del comerç local i proper, alhora que el coneixement de llengua.

Per incentivar el recorregut per les botigues adherides a la campanya s'ha obert un concurs. Durant el temps que dura la campanya, les persones que vulguin concursar hauran de buscar les 14 paraules o formes de cortesia i comunicar a Girona Centre a quina botiga les han trobat. Entre totes les respostes es farà un sorteig de xecs regal de 30, 60 i 100 euros, que es podran bescanviar a qualsevol dels establiments associats.

Uns 200 establiments adherits

Girona Centre, que l'any vinent farà 20 anys que es va constituir, aglutina uns 200 establiments ubicats al centre i la zona de l'eixample de la ciutat. En el seu conjunt hi treballen aproximadament unes 700 persones, amb una mitjana de 4 treballadors per comerç. Un 70% són negocis singulars i la resta, franquícies o marques. Prop del 30% són negocis amb més de trenta anys d'antiguitat (sis dels quals tenen més de 100 anys d'història), un 20% fa més de 20 anys que ha obert i un altre 20%, entre 20 i 10 anys.

Aquest estiu, Girona Centre Eix Comercial va rebre el premi AGECU 2016/2017 al Comerç Urbà, un reconeixement atorgat per l'Associació Espanyola per a la Gerència dels Centres Urbans (AGECU) «pel manteniment d'una oferta comercial singular, diferenciada i atractiva que genera una identitat pròpia a l'entorn urbà». El guardó va ser lliurat a l'agrupació per ser l'entitat més representativa del sector.