Xuclà (CDC) es compromet a treure la Cerdanya del «cul-de-sac» de les inversions ferroviàries

El cap de llista al Congrés denuncia que Madrid prefereix gastar-se "milers de milions d'euros" en l'alta velocitat i ha "deixat abandonada" la comarca

19.06.2016 | 14:37
Xuclà (CDC) es compromet a treure la Cerdanya del «cul-de-sac» de les inversions ferroviàries

El cap de llista de Convergència (CDC) al Congrés per Girona, Jordi Xuclà, s'ha compromès a treure la Cerdanya del "cul-de-sac" de les inversions ferroviàries. El candidat, que ha fet campanya per la comarca i ha visitat l'estació de tren de Puigcerdà, ha denunciat que el territori pateix un "abandonament endèmic" per part de l'Estat. "Prefereixen gastar-se milers de milions d'euros en línies d'alta velocitat en comptes de millorar la connectivitat de la Cerdanya, que han deixat abandonada", ha dit Xuclà. Per al candidat el desdoblament de la línia entre Ripoll i Puigcerdà ha de ser una de les prioritats de l'agenda de Foment, que permetria donar un "impuls econòmic" a la comarca.

"Amb els diners invertits en un pocs quilòmetres del TAV es podria impulsar el desdoblament de la línia de tren fins a Puigcerdà", ha dit Jordi Xuclà. Per al cap de llista, és "vergonyós" que l'estesa ferroviària que connecta la capital de la Cerdanya amb Barcelona "acumuli retards diaris de més de 30 minuts, i que els usuaris d'aquesta línia hagin de suportar 42 incidències de mitjana cada dia".

Per això, si surt escollit diputat, Xuclà s'ha compromès a reclamar a Madrid que s'impulsi l'obra de desdoblament. A més d'aquesta línia, el candidat també considera necessari impulsar inversions per garantir el futur del Tren Groc, que recorre el Pirineu català des de Vilafranca de Conflent fins a la Tor de Querol.

"Aquesta línia s'hauria d´allargar fins a Puigcerdà per incrementar-ne el nombre d'usuaris i garantir-ne la sostenibilitat", ha apuntat Xuclà. "La línia Barcelona-Puigcerdà-Tor de Querol és una línea internacional, però el govern espanyol la té ben abandonada,", ha criticat el cap de llista, recordant que el tren enllaça amb la Catalunya del Nord.

"Puigcerdà hauria de ser una estació central d'una línia internacional, i no pas un final de destí", ha reiterat Xuclà. Per al cap de llista, l'estació de tren del municipi "s'ha convertit en un cul-de-sac poc atès, tan pel que fa a les freqüències com pel que fa a la qualitat dels serveis".

Segons el candidat convergent "deixar Puigcerdà abandonat diu molt d'una mentalitat ferroviària on tots els trens han de portar a Madrid, quan aquí el que hem de fer és permeabilitzar la frontera i els Pirineus", ha dit. "El Tren Groc és una gran aposta pel turisme de qualitat que hauria d'arribar fins a la Baixa Cerdanya", ha conclòs el candidat convergent per Girona.

En el desè dia de campanya electoral, el cap de llista de CDC al Congrés per Girona ha recorregut la comarca per explicar les propostes "concretes" que Convergència defensarà al Congrés dels Diputats l´endemà del 26-J. " I que, malauradament, encara es decideixen a Madrid", ha lamentat.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema