La crisi que pateix la indústria aèria està perjudicant la seguretat de les aerolínies. Així ho va dvertir el president del Sepla, José María Vázquez, tot assegurant que "els nivells de seguretat es rebaixaran". Vázquez va aprofitar una Trobada sobre Seguretat Operacional Aeroportuària per reclamar als presidents de les aerolínies que millorin les seves estratègies en matèria de seguretat.

En aquest sentit, va assegurar que "la companyia més gran d'Espanya" ja ha rebaixat les hores de formació que dóna als pilots en els simuladors de vol de quatre a tres hores. La intervenció de Vázquez en aquest fòrum de debat va originar una "batalla" verbal entre el president del Sepla i el d'una de les associacions que agrupa les aerolínies espanyoles, Juan Losa, president d'Aceta. Aquest va rebatre Vázquez al·legant que "els nivells de seguretat espanyols són els mateixos que els de la resta d'Europa", i va criticar al col·lectiu de pilots per "usar la seguretat com a arma llancívola per aconseguir uns interessos laborals".

Per altra banda, el ministre de Foment, José Blanco, va anunciar la posada en marxa d'un paquet de mesures per millorar la seguretat aèria, que s'aprovarà abans que finalitzi la presidència espanyola de la Unió Europea (UE) el juliol de 2010. Els aeroports d'Eivissa, Palma de Mallorca i Barcelona seran els primers el disseny dels quals serà revisat per reforçar la seva seguretat. El projecte del Ministeri de Foment, que supervisarà 35 dels 47 aeròdroms que formen part de la xarxa pública aeroportuària, utilitzarà el d'Eivissa com a projecte pilot. Foment exigirà a les aerolínies i als fabricants d'avions que compleixin les recomanacions que sorgeixen de les investigacions dels accidents aeris.