Tour pel centre de Girona

sortida neutralitzadaL'etapa del 9 de juliol arrencarà al Rellotge de la Devesa i seguirà per diversos carrers principals de la ciutat fins la rotonda dels Àngels. costa bravaA Quart es farà la sortida llançada i la cursa seguirà cap a Llagostera i Sant Feliu

 
Enviar
Imprimir
Aumentar el texto
Reducir el texto
Pagans, Casassa, Jofre i Alsina observant el trašat del Tour per Girona.
 marc martÝ
 MULTIMÈDIA
 NOTÍCIES RELACIONADES

GIRONA | JORDI ROURA
La visita d'ahir a Girona dels representants de l'empresa ASO, organitzadora del Tour, va ser profitosa. A la tarda Ajuntament i Diputació ja estaven en condicions de presentar el traçat de la sortida neutralitzada que portarà els corredors de la prova ciclista més famosa del món a recórrer els principals carrers de la ciutat el proper dijous 9 de juliol, en l'etapa que sortirà de Girona i s'acabarà a Barcelona. Com es preveia, la zona de La Copa serà el nucli neuràlgic de tot plegat. Al passeig, s'hi instal·larà l'anomenat "village", on els patrocinadors del Tour mostraran els seus productes; la sortida es farà a la rotonda del Rellotge de la Devesa, concretament a 3/4 menys 5 d'una del migdia. I abans d'arribar a la rotonda dels Àngels, poc abans de Quart, on es farà la sortida llançada de l'etapa, el pilot del Tour circularà per Ramon Folch, Jaume I, Pompeu Fabra, plaça Catalunya i General Mendoza. Fins aquí el recorregut està confirmat, i en una setmana s'acabarà de perfilar, a partir d'aquí, entre dues opcions: creuar el riu pel Pont de l'Areny i anar a buscar la rotonda dels Àngels pel carrer del Carme, o circular per Ultònia, Migdia, Emili Grahit, plaça Països Catalans, i Parc Tecnològic de la UdG, també per arribar al mateix punt.
Organitzadors i representants de l'Ajuntament, la Diputació i el Patronat de Turisme Girona-Costa Brava van recórrer ahir a peu aquests recorreguts. Els dirigents d'ASO hi van donar el vistiplau, entenen que la zona de La Copa era apta per acollir tota la seva caravana de vehicles (uns 2.000) que es mobilitzen per seguir el Tour. En aquest sentit en pròximes reunions s'aniran concretant els aparcaments que usaran aquests cotxes i camions, tot i que el més lògic seria que fossin els del vial perimetral de la Devesa i els dels aparcaments de sota la via. L'alcaldessa, Anna Pagans, ja va advertir que la visita del Tour provocarà que no es pugui aparcar en cap dels carrers per on passi aquell dia la prova.
"El muntatge de l'operatiu necessari començarà el dia 8 al vespre i s'allargarà tota la nit. Tot ha d'estar a punt a les 6 de la matinada del dia 9", va explicar Pagans, acompanyada pel diputat d'Esports, Narcís Casassa; de la tinent de Promoció de la Ciutat, Cristina Alsina; del regidor d'Esports, Josep Maria Jofre, i Dolors Bataller, del Patronat de Turisme. La reunió d'ahir amb els representants del Tour va servir per perfilar assumptes de l'itinerari, que s'acabaran d'aprovar dijous en una nova reunió, en aquest cas a Barcelona, que acabarà de perfilar tots els aspectes logístics de l'etapa entre les dues capitals catalanes.
Un cop a la rotonda dels Àngels, als voltants de la una del migdia, es farà la sortida llançada de la prova. Inicialment es pensava que el pilot aniria en direcció a la Costa Brava per la Bisbal, però d'aquesta manera s'allargava massa el quilometratge. Així els ciclistes sortiran de Quart en direcció a Cassà, Llagostera, Santa Cristina d'Aro, Sant Feliu, Tossa, Lloret i Blanes. Després entrarà a la província de Barcelona pel Maresme, on seguirà el seu camí cap a la capital catalana. El diputat Narcís Casassa va explicar que "celebrem el centenari de la Costa Brava i volem aprofitar el Tour per mostrar-la al món. A més va recordar que en la presentació de la cursa a París el mes passat "ja es va fer referència a la vinculació amb Dalí".
A principis de l'any els representants del Tour tornaran per tractar aspectes relacionats amb els patrocinadors i les places d'hotel. Es calcula que la prova mobilitzarà uns 3.000 acreditats. Pagans va admetre que una de les obsessions dels organitzadors és la seguretat. Això obligarà a treballar de valent tant policia local com Mossos. A més a més s'haurà de fer un dispositiu per minimitzar els problemes de trànsit.

COMPARTIR
 


  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per
 


  Avís legal
  
  
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza  | Diario de Mallorca  | Empordà  | Faro de Vigo  | Información  | La Opinión A Coruña  |  La Opinión de Granada  |  La Opinión de Málaga  | La Opinión de Murcia  | La Opinión de Tenerife  | La Opinión de Zamora  | La Provincia  |  La Nueva España  | Levante-EMV  | El Boletín  | Mallorca Zeitung  | Regió 7  | Superdeporte  | The Adelaide Review  | 97.7 La Radio  | Blog Mis-Recetas