Dimarts van oficialitzar l'acord amb Raül Agné. Com és que han trigat més de tres setmanes per concretar una cosa que ell mateix donava per feta en un 99,9% a principis de juny?

(Riu) Perquè el 0,1% que segons ell faltava en veritat era la redacció de tots els contractes per dues temporades i hi havia moltes coses per concretar pel que fa a sous i d'objectius. I per altra banda, i això és el més important, juntament amb el seu compromís per ser entrenador del Girona aquests propers dos anys, Agné va presentar tot un pla estratègic de treball per a l'àrea esportiva que no té res a veure amb noms de jugadors sinó que vol fer un pas més per professionalitzar les estructures esportives del club. Nosaltres no li hem volgut donar el "sí" fins que almenys en un 99,9% hem pogut acceptar tot allò que ens ha demanat. Quan vam contrastar que les seves exigències eren possibles de fer, ens vam asseure amb el seu representant, Tente Sánchez, dijous passat. I amb molta celeritat vam tancar l'acord.

Què demanava Agné? Camps d'entrenament? Un filial? Ampliar el cos tècnic?

Ell demana diverses coses, amb molt bon criteri, i fa que tots els que anem al darrere estiguem molt il·lusionats. És la màquina del tren d'un projecte esportiu ambiciós que pretén que la darrera estació pugui ser aspirar a l'ascens. Per poder arribar a aquest objectiu necessitem, per exemple, això que comentaven, un camp d'entrenament per no haver de desplaçar-nos a Riudarenes, i en això hi hem estat treballant fins al punt que ben aviat podrem anunciar que en tindrem molt a prop d'aquí.

I seria un camp propi del Girona?

No, estem negociant un conveni amb el GEiEG.

Expliqui'ns més peticions...

Doncs miri, millorar la xarxa de scoutting i de mitjans audiovisuals per poder tenir les gravacions de tots els partits i entrenaments del Girona. Ens faltava fer un pas endavant perquè en aquest sentit sempre hem anat tard i malament. És un tema en què ell creu molt. També volia mantenir la figura de Javi Enríquez com a couch pels jugadors i també canvis a l'estructura del club. Volia fer el pas de consensuar missatges entre totes les parts, que el que es digui sigui fruit d'una estratègia conjunta i que no anem a salt de mata. Enríquez, en aquest sentit, seria l'enllaç entre l'àrea esportiva i la direcció general per consensuar tots els temes transversals de les dues àrees.

Entre les seves exigències també hi havia tenir un filial?

Sí, aquesta era una de les prioritats nostres com a club. Ho hem estat treballant. Hem tingut reunions. Volíem un equip de Segona B però ha sigut molt complicat. Vam estar en converses amb el Gramenet i vam seguir de prop el cas del Lleida, però finalment els costos eren inviables perquè els clubs tenen un deute molt alt. No tenia sentit fer-ho. Comprar una plaça té un preu, però després a més hi ha el deute que arrossega el club. En definitiva, serem més prudents. Constituirem un club que es fusionarà amb un altre de Segona Catalana, cosa que segurament anunciarem demà (avui per al lector), i tindrem la tranquil·litat de tenir un filial com a mínim en aquesta categoria. Això sense descartar seguir tenint converses amb clubs amb problemes de Primera Catalana o Tercera per mirar de fer el salt.

Serà un Girona B o es farà un acord de filiació amb un club?

Hi ha un problema jurídic: una SAE no pot fusionar-se amb un club de futbol perquè tenen diferent denominació jurídica. Nosaltres el que hem de fer és constituir un club que serà filial del Girona el primer any, transformar-lo en SAE i després fer les fusions entre les dues societats anònimes esportives.

Aspiren a recuperar el futbol base, gestionat ara per una fundació aliena al Girona FC?

S'ha d'agrair l'esforç de la gent que se'n va fer càrrec quan en un moment determinat el Girona FC va centrar tots els esforços a potenciar el primer equip. Una sèrie de pares del futbol base es va fer càrrec de la gestió de la Fundació i es mereixen tot el respecte. Ens plantegem per recuperar una manera de funcionar conjunta sense ferir ningú. Però no els pressionarem de cap manera.

Quan tenen previst llançar la nova campanya d'abonaments? Quins preus tindran? No li sembla que han esperat molt?

En primer lloc, hem esperat perquè hem hagut de resoldre unes qüestions tècniques relacionades amb la instal·lació del programa informàtic de la LFP per a la venda d'entrades. Això ha provocat que s'hagi hagut de preparar el personal d'administració ja que l'abonat podrà escollir butaca per a tota la temporada. Dit això, la campanya d'abonaments es presentarà la setmana que ve, i aleshores ja s'anunciaran preus i sectors.

El Sant Josep va llançar la seva campanya d'abonaments la setmana passada i des del club són una mica escèptics sobre el futur del "Tots som Girona". Comparteix aquest escepticisme?

En abolut. El "Tots Som Girona" està tan viu com sempre. Tant amb el Sant Josep com amb l'Uni hi ha uns acords signats que els garanteixen una col·laboració econòmica molt important i ho mantindrem. Abans els comentava, a més a més, que negociàvem amb el GEiEG pel tema dels camps d'entrenament i si s'acaba tancant l'acord podríem arribar a fer una ampliació molt important del "Tots som Girona". Ho tenim en vies de negociació i segurament hi haurà nous esports integrats al projecte. L'Estartit femení? No és una prioritat. Sí que pensem tenir futbol sala i handbol, però només en categories de base.

En tot cas la temporada passada per només 125 euros un abonat del Girona o del bàsquet podia anar de franc a veure l'altre esport. Això s'ha acabat?

Sí, però hem de veure de quina manera es faran descomptes importants als abonats d'uns i altres clubs perquè puguin anar a veure més partits. Però amb un carnet sol no n'hi haurà prou.

Quants abonats té el Girona?

Al voltant de 4.500.

Quin serà l'objectiu de la campanya d'abonats, consolidar aquest número, intentar arribar als 5.000?

Amb un estadi amb capacitat per a 9.200 persones l'ideal seria arribar als 9.200 abonats. Dit això, la idea és incrementar la massa social. Aquest any ja s'ha vist que la marca Girona, en futbol, comença a ser coneguda. Tenim un estudi que diu que el 70% de la població de Girona coneix perfectament el Girona FC i a més a més el club és el segon més conegut per darrere del Barça i per davant de l'Espanyol i el Madrid.

Gerard Darnés va deixar fa uns dies la direcció de l'àrea de màrqueting. Ja li han trobat substitut?

En Gerard, per qüestions professionals, va optar per nous camnis i li desitgem molta sort. Nosaltres ja tenim un nou cap de marquèting, en Xavier Jofre, que ja està treballant en la campanya d'abonaments i l'execució dels plans de treball d'aquesta àrea.

El consellers van posar el càrrec a disposició de la propietat fa setmanes i encara no s'ha anunciat la nova composició del Consell d'Administració. Ho faran aviat? Ramon Vilaró continuarà com a president?

Jo sóc l'executiu més alt del club, però no formo part ni de l'empresa que n'és propietària ni del Consell d'Administració de l'entitat. Per tant, jo no prenc aquestes decisions. Sí que els puc dir que la propietat em fa arribar que en els propers dies es comunicarà com queda el nou Consell i en principi també els avanço que Ramon Vilaró seguirà com a president.

En els darrers mesos ha agafat força protagonisme en el dia a dia del Girona FC l'empresa MRA Group, propietat de Josep Delgado. Quin és el paper exacte que juga aquesta firma al club?

MRA ha estat el patrocinador del Girona que ha aportat les quantitats econòmiques més importants que han permès que el club pugui explicar que ara per ara és un dels membres de la LFP més sanejats. És una empresa dedicada al sector de la mineria i a l'exportació de metalls i té un capital humà brutal, amb una capacitat de gestió molt gran. La direcció financera del Girona FC es porta des d'allà, d'una forma absolutament meticulosa i amb un rigor necessari perquè el club sàpiga cap on va. A part de les aportacions que han fet com a patrocinadors i de gestionar l'àrea financera, també formen part de la societat que és la màxima accionista del Girona FC. Per tant, podríem dir que MRA representa la propietat. Quan em refereixo al màxim accionista, em refereixo a aquesta empresa.

Però l'empresa que tenia la majoria de les accions no era UE Girona SL.?

UE Girona sl és la propietària del Girona amb un 99% de les accions però aquesta societat està participada per altres societats.

En les últimes setmanes el Girona ha estat a la venda?

En absolut. El Girona està en ple creixament, té una línia marcada des de fa un any i vol treballar per facilitar que el club pugui acabar arribant a Primera Divisió.

O sigui que aquella idea que Josep Delgado va vendre en unes entrevistes públiques el mes passat continua vigent.

Entenen que una empresa esportiva, quan comença la temporada, competeix amb una vintena de rivals que també volen el que volen, sí que des de la propietat se m'ha constatat que cada pas que es fa és per anar endavant i no endarrere. El club està consolidat econòmicament i això ha permès que ara sobre la taula de Xavi Julià i Miki Albert hi hagi jugadors que fa un temps ningú s'hagués imaginat que hi poguessin estar. Per tant, és evident que tots els passos que ha fet la propietat invertint en el Girona són per mantenir el projecte del primer dia. Sobre si el club està o no en venda, els ho repeteixo, en absolut s'ha fet des d'aquí cap moviment en aquest sentit ni es farà.

Com afecta en el dia a dia que Josep Delgado estigui fora?

Josep Delgado és l'ideòleg del projecte "Tots som Girona" i és qui fa un plantejament ambiciós com mai s'havia fet aquí. Dit això, Delgado no participa ni de la societat propietària del Girona, ni de la societat que participa en la societat propietària del Girona. Per tant, ideòleg sí, és el far que ens diu cap on anem, però ni la seva situació afecta les empreses que són propietàries del Girona ni afecta en el dia a dia del club. Josep Delgado no participa d'aquestes societats. El tenim com a referent del camí que s'ha de seguir. Mentrestant, l'empresa propietària del Girona està involucrada al 100% en la gestió fins al punt que sap cada cèntim que es gasta.

Nike vestirà el Girona la temporada que ve?

Aquest és un tema del departament de màrqueting que m'agradaria que quedés al calaix per a futures presentacions. La imatge del Girona tindrà un canvi important i al seu moment es comunicarà.

El Patronat de Turisme seguirà com a patrocinador de la samarreta?

El Patronat és un patrocinador històric per al club, amb les aportacions que fa. S'ha negociat amb ell quina pot ser l'aportació per a la propera temporada però a dia d'avui no està decidit qui serà el patrocinador de la samarreta. Hi ha obertes diverses línies de negoci.

Confia iniciar la temporada amb el patrocinador tancat?

Totes les negociacions tenen estira-i-arronsa. Nosaltres quan venem Girona pensem que oferim una marca important i només ho farem una vegada. Ara, això tampoc es portarà a no tenir patrocinador durant mitja temporada.

El club farà un ERE?

Aquest és un mecanisme que la llei preveu que es pot fer quan la situació econòmica d'una empresa és negativa. Aquí tots estem exposats a entrar en un ERE. A dia d'avui, tot i que tancarem l'exercici amb alguna petita pèrdua, no caldrà perquè tenim estabilitat.