El conseller delegat de Vodafone Espanya, Antonio Coimbra, ha reclamat un nou model de preus variables per adquirir els drets de futbol en el qual es pagui per clients, ja que amb l'actual sistema "no surten els comptes" i és "millor perdre tots els clients "que tenen contractat aquest servei a seguir pagant els preus majoristes actuals.

En una trobada amb els mitjans en el marc del Mobile World Congress (MWC) de Barcelona, ??Coimbra ha assenyalat que amb el model actual no poden seguir emetent el futbol i ha assegurat que la companyia vol trobar una solució amb els propietaris dels drets que els permeti seguir oferint el futbol als seus clients.

En aquest sentit, ha explicat que això implica un canvi de model de negoci perquè es puguin alinear els costos majoristes amb els minoristes, és a dir, que el que pagui el client cobreixi el cost dels drets. Així, ha incidit que això no passa actualment, ja que s'empra un model de costos mínims garantits en el qual l'operadora paga una quantitat fixa independentment del nombre de clients.

El conseller delegat de Vodafone Espanya ha defensat que l'alternativa és implantar un model variable en què es pagui per client i per mes, cosa que ha qualificat de "més equilibrada". "Aquesta és la situació que ens agradaria i pensem que seria la més sana per al mercat, que corresponguin els costos dels drets de manera que el client pagarà", ha incidit.

Així, ha subratllat que s'ha arribat a una situació en què el futbol no té un retorn de negoci positiu. De fet, ha apuntat que si es fossin de cop els al voltant de 400.000 clients que tenen contractat el futbol perdria menys diners en comparació amb els al voltant de 200 milions d'euros que els costa aquest contingut a l'any.

En la seva opinió, s'ha arribat a un situació abusiva en què els preus majoristes han crescut de tal manera que la companyia "es pot permetre perdre a tots els clients" de l'oferta de futbol. "Si som capaços de trobar un model més equilibrat ens encantaria, però si no es canvia ni un pèl el model actual, ho sento però no surten els comptes", ha asseverat.

Coimbra ha remarcat a més que, tot i que el futbol és important, per a la companyia i els seus clients són més rellevants altres continguts com les sèries i el cinema, de manera que si finalment no es aconseguir arribar a un acord amb Mediapro o La Lliga hauran de enriquir el seu oferta amb altres continguts i ajustar-la.

Alhora, ha reconegut que li costa veure una situació a Espanya en què no hi hagi futbol a les llars, pel que té alguna esperança, "encara que no molt alta vista la inflació dels preus", que es trobi una solució perquè la gent pugui seguir gaudint del futbol a casa seva. No obstant, ha remarcat que ells "no pagaran la festa i altres a gaudir", ha postil·lat.

Respecte a la possibilitat de ser socis d'un proveïdor d'Internet (OTT) com Amazon o Netflix a l'hora d'emetre el futbol, ??ha remarcat que estarien "encantats" de ser un distribuïdor si aquestes empreses adquireixen aquests drets, però si ser socis implica comprar conjuntament els drets caldria analitzar el negoci i tornaria a dependre del model.