El servei de lloguer de bicicletes de Girona, que entrarà en funcionament a finals de setembre, es dirà finalment 'Girocleta', després d'un concurs públic en el que van poder participar tots els ciutadans, que va començar el passat 6 de juliol i que va finalitzar ahir.

En la fase final del concurs, en la que havia d'escollir-se entre els cinc noms finalistes --Bicia't, Bicing, Girobici, Girobike i Girocleta--, van participar 1.030 persones. La majoria va votar per Internet mentre que un 10 per cent ho va fer en els centres cívics de la ciutat. La decisió final va quedar molt ajustada ja que 'Girocleta' només va aconseguir tres vots més que la seva seguidora 'Girobici'.

La regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, va explicar a Europa Press que aquest matí, per curiositat, una vegada va conèixer el nom guanyador, va buscar el significat de la terminació 'cleta', el que la va portar a descobrir que també significa "esquerda". Per a Salamaña això va ser un bon presagi ja que espera que la 'Girocleta' "obri camí a l'ús de la bicicleta a la ciutat".

La 'Girocleta' constarà de 160 bicicletes, vuit estacions i 200 estacionaments. Si no hi ha canvis d'última hora, les estacions s'ubicaran a la plaça Països Catalans, en la Biblioteca Ernest Lluch, a la plaça Espanya, a la plaça Catalunya, a l'avinguda Ramon Folch, en el pont del Dimoni, en la Biblioteca Antònia Adroher i a la plaça Pere Calders.

De totes maneres, Salamaña va assegurar que les estacions estan formades per mòduls i encara que inicialment les que comptaran amb major nombre d'aparcaments seran el de la plaça Espanya i el de la plaça Catalunya, aquests podran moure's sense problemes en cas de necessitat a una altra zona de la ciutat.

De moment, encara que sí ho han estat estudiant, l'ajuntament de Salt (Girona) no se sumarà a la proposta, va explicar Salamaña, encara que podria fer-ho a partir de l'any que ve. De la mateixa manera, des de l'ajuntament de Girona animen a la resta de municipis de l'àrea metropolitana a estudiar la possibilitat d'instal·lar el servei de lloguer de bicicletes, ja que "és un sistema obert i que pot fer-se compatible amb altres municipis", va concloure la regidora.

Actualment, a Girona, hi ha 10 quilòmetres de carril bici segregat, 8'3 de via verda, més de 100 carrers senyalitzades com zona de velocitat 30 --el que dóna prioritat als ciclistes--, i 146 aparcaments per a bicis amb capacitat per a 1.418.