La Fundació Príncep de Girona enceta el calendari d'activitats del Fòrum Impulsa 2012 amb la celebració de la segona edició del projecte Academy Plant-for-the-Planet, que tindrà lloc demà i dissabte a Cantonigròs, a la comarca d'Osona. Es tracta d'unes colònies de sensiblització amb el medi ambient, on es faran diferents xerrades i activitats. Fins i tot es plantarà algun arbre. Aquesta activitat està organitzada i tutelada per la Fundació Príncep de Girona, conjuntament amb la Fundació Pere Tarrés, Accionatura i el Departament d'Ensenyament.

L'Academy Plant- for- the- Planet és la iniciativa principal de The Plant-for-the-Planet Children Initiative, una organització internacional creada a Alemanya l'any 2007 per un nen de 9 anys, Felix Finkbeiner, i impulsada per nens de tot el món. El projecte té com a missió convèncer els responsables polítics i als adults en general de la necessitat d'adoptar mesures concretes en la lluita contra el canvi climàtic i en favor del medi ambient. La iniciativa més cridanera és la intenció de plantar un milió d'arbres a cada país del món.

Finkbeiner, amb només 13 anys, va ser un dels ponents destacats del Fòrum Impulsa 2011 i es va convertir en un dels seus grans protagonistes quan va sorprendre els assistents en tapar la boca al Príncep d'Astúries i de Girona, símbol de la seva campanya Stop Talking, Start Planting ("Prou de parlar, comencem a plantar").

Durant la trobada a Cantonigròs, els joves que van participar a la primera Academy Plant-for-the-Planet a Espanya, celebrada a Girona el 23 de juny de 2011, conduiran les sessions de formació per ensenyar als nous participants a mobilitzar la població per aquesta causa. D'aquesta manera, joves procedents d'instituts d'Osona i de les comarques gironines, rebran el relleu dels participants en la primera edició del Plant-for-the-Planet, que han dut a terme activitats durant tot aquest curs escolar.

El projecte serà la primera de les activitats de la tercera edició del Fòrum Impulsa, iniciativa que la Fundació va endegar el 2010 per descobrir quines condicions educatives, tecnològiques, econòmiques, polítiques i socials s'han de produir per convertir milers de joves inquiets en creadors de progrés a través d'iniciatives en tots els camps: científic i tecnològic, empresarial i social, esportiu i artístic i cultural.