Uns 130 alumnes de Secundària aprenen el funcionament de les cooperatives

Una iniciativa de la Fundació Príncep de Girona ha permès crear nou projectes reals de venda de productes

 
Els alumnes que es van reunir a la Cambra de Comerç per escoltar l´explicació de la creació i funcionament de les cooperatives dels vuit instituts.
Els alumnes que es van reunir a la Cambra de Comerç per escoltar l´explicació de la creació i funcionament de les cooperatives dels vuit instituts.  marc martí
 NOTÍCIES RELACIONADES

GIRONA | T.C.C.
Un total de 130 d'estudiants de quart d'ESO de vuit instituts de les comarques gironines han treballat aquest curs el funcionament d'una cooperativa i ahir van exposar-ne la gestió a la sala d'actes de la Cambra de Comerç de Girona. Des del capital social, fins a l'organigrama, passant per l'objectiu, el producte que es venia i la cooperativa amb la qual s'han associat. La iniciativa ha estat coordinada pel director de l'institut Narcís Xifra, Quim Bosch.
La majoria de les cooperatives s'han dedicat a vendre productes o serveis i han establert contactes amb altres cooperatives de l'Estat espanyol. Es tracta d'una iniciativa del projecte asturià Empresa Joven Europea (EJE) del consorci Valnalón, que consisteix a proposar a alumnes d'entre quinze i setze anys la creació i la gestió de miniempreses en forma de cooperativa administrada per ells mateixos.
L'objectiu de l'experiència, impulsada per la Fundació Príncep de Girona i la Cambra de Comerç, és estimular la imaginació a l'hora de crear empreses i facilitar als joves l'adquisició de les competències bàsiques d'emprenedoria. Molts dels grups han posat en marxa un bloc o llocs web, han creat un organigrama de funcions, han realitzat anàlisis DAFO (debilitats, fortaleses, amenaces i oportunitats) i han buscat aportacions econòmiques per tenir un capital inicial.

Els projectes
Molts estudiants, com un dels representants de Bisempren, de la Bisbal, reconeixien que la pràctica real de crear una empresa els ha fet "guanyar autoestima, alguns diners i també tenir una bona experiència per crear un negoci propi en el futur". Les cooperatives creades pels alumnes tenen noms curiosos i originals, com l'Splow de l'Institut Jaume Vicens Vives, que va vendre postals per Sant Jordi o va organitzar xocolatades. El Planter, del centre Carles Rahola, va decidir construir i vendre objectes de fusta. El Guixolenc, de l'Institut Sant Elm de Sant Feliu de Guíxols, va vendre aliments i bijuteria. Els JAI (Joves amb iniciativa) de l'IES de Llagostera, van presentar un logo molt original, amb una bola del món guarnida amb barretina per representar el seu objectiu de vendre productes catalans arreu del món. Un dels serveis més originals que es van presentar va ser la cooperativa Tot i Més de l'institut Narcís Xifra, que, amb el títol del "Correu amorós", oferia als estudiants una bústia anònima on es podien deixar cartes per un preu de mig euro i els membres de la cooperativa els feien arribar al destinatari preservant l'anonimat de l'emissor. La cooperativa Wonla, de l'Institut de Celrà, que es va dedicar a vendre aliments, complements i tèxtil, va donar part dels beneficis a la causa benèfica d'en Richi, un nen malalt de Palamós que recollia diners per poder pagar una costosa operació a l'estranger. La cooperativa POLIT (Persones optimistes, llestes i treballadores), de l'institut de la Bisbal, va establir contactes amb una cooperativa de Múrcia per intercanviar els seus productes. Els membres de Bisempren, una altra cooperativa creada també pel centre de la Bisbal, a més de vendre productes, es van dedicar a la promoció turística del poble. Exagonal, l'empresa formada pels escolars dels Maristes de Girona, van fer un intercanvi amb una cooperativa de La Rioja i van donar part dels beneficis a l'entitat Plant for the Planet.
El vicepresident de la Cambra de Comerç de Girona, Jaume Fàbrega, va felicitar tots els participants i els tutors dels instituts per l'esforç que han dedicat a aquesta experiència.
La directora General de la Fundació Príncep de Girona, Mònica Margarit, va animar als estudiants a ser més imaginatius de cares a properes edicions i a proposar més serveis en lloc de centrar-se en la venda de productes.

Mercat de venda
Els membres del jurat que va valorar els projectes i va donar consells als joves emprenedors estava format per Jordi Reixach, empresari del sector multimèdia; Anna ?Zurriaga, gerent d'Axxon; Gemma Coll, assessora i membre de la Cambra de Comerç, i Marc Capilla, enginyer i emprenedor. Al final de l'acte es van lliurar diplomes a tots els grups participants. El dia 25, les cooperatives vendran els seus productes a la cruïlla entre el carrer Santa Clara i el Pont de Pedra de Girona.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
 
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya