Les obres de l´estació del TAV costaran menys del previst

L'Estat s'estalviarà pagar uns 12 milions -un un 34% menys- respecte del pressupost inicial

 08:29  
El passadís per anar a l´estació del TAV sortirà del vestíbul de Renfe i anirà en direcció a l´Estació Jove.
El passadís per anar a l´estació del TAV sortirà del vestíbul de Renfe i anirà en direcció a l´Estació Jove. marc martí

GIRONA | T.C.C. Les obres per a la construcció de la primera fase de l'estació del TAV al parc Central de Girona costaran a l'Estat un 34% menys del que havia pressupostat inicialment. Els treballs s'havien licitat per més de 37 milions d'euros però fa uns dies es van adjudicar a Fomento de Construcciones y Contratas per uns 25 milions d'euros. Això siginifica un estalvi per a l'Estat de 12 milions d'euros.

A banda d'aconseguir que l'oferta de Fomento retallés 12 milions al pressupost estimat en un principi. L'empresa també es compromet a rebaixar el termini d'execució de les obres. En la licitació es limitava a dotze mesos però en la proposta guanyadora de Fomento, el compromís era d'acabar les tasques en deu mesos. No obstant això, l'estació no estarà acabada abans del mes de juliol de ?l'any vinent. En cas que la via estigui ja acabada entre Barcelona i França es pot donar la situació que els trens d'alta velocitat passin per sota de Girona però encara no hi puguin parar.

Part temporal, part definitiva

El projecte de l'estació del tren d'alta velocitat al Parc Central seran temporals pel que fa a la zona en superfície i definitives les que afectaran el subsòl. En superfície es constituirà un passadís des del vestíbul de l'actual estació de Renfe en direcció a l'Estació Jove. Serà un passadís cobert que acabarà al mig del Parc. Aquests estructura serà temporal fins que en una segona fase s'adjudiqui l'obra per construir l'edifici definitiu de l'estació. Això podria no succeir fins d'aquí a uns anys ja que tot està pendent de les obres del tren convencional i del viaducte, que passa a poca distància de la zona afectada i que per tant podria influir en els treballs.

Aquest passadís acabarà al mig del Parc, on hi haurà una carcassa des d'on es permetrà baixar cap a les quatre plantes soterrades de l'estació (autobusos, dues plantes d'aparcaments i el tren d'alta velocitat). Per baixar a la futura estació, hi haurà escales mecàniques i ascensors que permetran accedir a les andanes. El forat vertical i totes els mecanismes per baixar a les quatre plantes seran ja definitius. El forat permetrà l'entrada de llum natural fins a les andanes.

Amb relació a la part soterrada del Parc Central, l'Ajuntament va anunciar dijous que, molt probablement, a l'octubre es començaran a construir les rampes per accedir a les dues plantes d'aparcament per a vehicles. Les rampes estaran situades al passeig d'Olot, prop de l'avinguda Santa Narcís.

fòrum girona futbol