L'Ajuntament de Girona va sancionar amb 3.000 euros l'empresa que gestiona el trenet turístic per diferents irregularitats. En concret s'han interposat dues multes de 1.500 euros. Una és per no presentar el serveis en diferents dies per diferents causes i incidents i l'altra per l'incompliment de les prescripcions tècniques del vehicle.

Tot plegat arrenca el 23 de desembre de l'any passat arran d'un informe del cap de servei de Tursime i Comerç on posava de manifest diferents irregularitats a l'adjudicatària del servei, la unió temporal d'empreses formada per Julià Travel SA i Autocares Julià SL, que ha adquirit el nom comercial.

Entre els fets imputats hi ha l'incompliment "de forma reiterada" de les obligacions contingudes en el plec de condicions particulars relatives a la prestació del servei, la continuïtat, i regularitat. També per l'incompliment dels itineraris i horaris fixats en el propi plec de condicions, així com l'autorització i adscripció al servei d'un vehicle les característiques del qual no s'adduïen al determinat en el plec de condicions regulador en relació a l'oferta presentada per l'entitat adjudicatària del concurs.

Per exemple, el consistori gironí va constatar que el 15 de juliol, el 9 i 10 de setembre, i els 9, 10 i 11 d'octubre no es va poder oferir el servei per raons tècniques. També va quedar interromput durant catorze dies durant els mesos de juliol i agost.

L'instructor de l'expedient sancionador va dictar el plec de càrrecs el qual va ser notificat a l'entitat expedientada el 30 d'abril atorgant-li un període d'audiència de deu dies per formular al·legacions en defensa dels seus interessos. El 5 de maig, la unió temporal d'empreses va presentar un escrit en què reconeixia els fets imputats i acceptaven la imposició de les sancions econòmiques per les dues infraccions comeses. El 20 de maig, l'instructor va dictar la proposta de resolució de 1.500 euros per cada una de les dues infraccions. El decret d'alcaldia confirmant la multa de 3.000 euros es va signar el 26 de juny.