Les obres de reposició de la llosa del parc Central de Girona -l'última ferida oberta després de l'arribada del TAV- començaran a finals de novembre. Aquesta és la previsió amb la qual treballen tant l'empresa com les administracions implicades. Durant les ­darreres setmanes, la nova empresa adjudicatària (Copcisa) i Adif han estat fent els tràmits administratius per iniciar els treballs, però encara falta signar l'acta de replantejament de les obres, l'últim pas abans que les màquines comencin a treballar sobre el terreny. Per a la setmana que ve està prevista una reunió en què es constituirà la comissió de seguiment dels treballs, formada per responsables d'Adif, de l'empresa adjudicatària i de l'Ajuntament de Girona. El regidor delegat del Projecte Ferroviari, Carles Ribas, ha destacat que s'estan complint els terminis i que la reunió de la setmana vinent marcarà «el tret de sortida» de les obres, valorades en 1,7 MEUR.

Les obres estan adjudicades definitivament des de principis de setembre a l'empresa Copcisa i tenen un termini d'execució de cinc mesos. Aquestes obres ja es van adjudicar a finals d'abril però el contracte no es va formalitzar perquè no estava clar qui havia de pagar l'enderroc del finger, el passadís que connecta les dues estacions. Finalment, després d'unes setmanes de negociacions i encreuament d'acusacions, l'Ajuntament ha signat un conveni amb Adif on reconeix que es farà càrrec del cost d'aquesta obra.

Això va permetre desencallar el conflicte entre administracions. Des de llavors, i amb l'adjudicació ja en ferm, s'ha anat avançant en d'altres aspectes administratius. Segons ha explicat Ribas, Adif ja ha fet la recepció de les obres que s'havien fet fins ara i s'ha signat el nou contracte amb Copcisa, l'adjudicatària definitiva. Un dels últims serrells que falta per tancar és l'acta de replanteig de les obres. Un cop es rubriqui, aquest document significarà que l'empresa dóna per bones les condicions i comença els treballs.

Per al dijous 24 de novembre també està prevista una reunió tècnica amb membres d'Adif, de l'empresa adjudicatària, tècnics de l'Ajuntament i el regidor. Aquesta reunió servirà també per donar per constituïda la comissió de seguiment dels treballs. «És el tret de sortida de les obres», considera Ribas, que calcula que els treballs començaran a finals de novembre o, com a molt, a principis de desembre. Ribas es mostra prudent i alerta que, amb les vacances de Nadal pel mig, podria ser que els treballs a la llosa s'allarguin sis mesos, en lloc dels cinc que consten al contracte. El regidor destaca que tant l'empresa com Adif estan complint els terminis establerts i garanteix que tot està consolidat i s'està fent de manera seriosa per començar les obres «molt aviat».

En aquesta zona, de 2,5 hectàrees, està previst que s'hi faci un parc públic, que s'obrin dues portes noves tant al vestíbul d'alta velocitat com a l'estació del tren convencional i que es millori la seguretat de les instal·lacions. El finger s'enderrocarà i se substituirà per una marquesina permeable que farà que el parc no quedi dividit per l'actual passadís.