Rebaixes als serveis regionals?

josep rigau i figuerola. girona.

Com a usuari de la línia de trens regionals a Girona, em sento parcialment decebut per la indeterminació sobre l´aplicació de la reducció de tarifes decretada pel Ministeri de Foment. Aquest departament no és que hagi estat especialment atent amb les demandes dels usuaris, amb els trens trigant un quart d´hora més que fa 10 anys, una impuntualitat crònica amb retards de 10 o 15 minuts, avaries com la d´avui amb retards de dues hores sense cap mena d´informació o justificació, l´inexplicable augment de més d´un 30% dels bitllets en els últims dos anys justificat per uns trens més moderns però que només superen 120 km/h entre Caldes i Girona, o el fet de cobrar un excés de quilometratge als bitllets que en el cas de l´estació de Clot-Aragó arriba fins als 13 quilòmetres, superior fins i tot a la que hi ha entre Clot i Sants.

L´esperança del traspàs i la gestió directa de la Generalitat es veuen abruptament truncades quan una mesura positiva de cara a l´usuari dictada des de Madrid, la primera en molts anys, pot quedar ofegada precisament per les competències atorgades a la Generalitat. Pot dir-se que la mesura dictada per Foment és populista i oportunista amb els ulls posats a les eleccions generals, però seria del tot inadmissible que les competències sí serveixin per frenar una reducció de preus però no per resoldre els problemes que he exposat prèviament, alguns precisament relacionats amb tarifes.

No aplicar la reducció però seguir cobrant de més en els viatges de Barcelona a Girona només s´explica per afany recaptatori. Espero que els gironins no passem de ser explotats econòmicament des de Madrid a ser-ho des de Barcelona. Poc hem avançat.

Primer, el soci

Adrià Mayà Agustí. soci 786 del

Girona FC. girona.

El Girona FC fa un altre pas per fer-nos somiar a tots: socis i no socis, gironins, empordanesos i garrotxins... Aquest Girona està fent història, la part esportiva funciona de meravella. Però hi ha coses que no rutllen. Em pregunto com pot ser que el meu pare vingui expressament de la Garrotxa per poder veure el partit, recordo que començava a les nou del vespre i la gent normal treballa, arribi a dos quarts de nou a Girona i no pugui aparcar fins a un quart de deu, es presenti al camp a dos quarts de deu i no el deixin entrar perquè l´aforament està complet. Ocupat per qui? Doncs per gent que ha vingut gratuïtament, que fins i tot se´ls ha dut amb autocar fins a la porta de l´estadi. En canvi, el meu pare, que és soci des de fa 3 anys i ha pagat 125 euros per poder veure tots els partits que disputa el Girona FC a l´estadi de Montilivi, es va haver de quedar a fora; ja us podeu imaginar quina cara de «tonto» se li queda a un. Això no és tot! Encara he d´aguantar com el sr. Gerard Darnés explica que tota la gent que a les nou del vespre era al camp va poder entrar, però potser aquest home no sap que si el meu pare no hi era va ser perquè els nois que s´encarreguen de l´aparcament que està so­­bre el Gol Sud no van avisar els cotxes que allà ja no hi havia lloc i s´hi va crear un col·lapse bastant important. Per tant, demano a la junta del Girona FC que si no vol per­dre socis de cara a la temporada vinent primer de tot que es disculpi oficialment mitjançant la pàgina web; en segon lloc que es numerin els seients i que cada abonat tingui la seva pròpia butaca i, finalment, que en lloc de regalar entra­des es posin preus simbòlics, com per exemple 5€. Si no es fa això em donaré de baixa com a soci, ja que aquest any hauria pogut veure per 0€ els mateixos partits que he vist pagant-ne 125.

El greu impacte

ambiental dels

«no molins»

anna maria goula. girona.

Crec que gran part dels ecologistes hem rebut la notícia de la suspensió del mapa eòlic de Catalunya, no com un triomf sinó mes aviat com un nou fracàs, ja que som conscients que el no aprofitament de l´abundant i gratuït recurs eòlic autòcton, suposarà a la pràctica seguir cremant combustibles fòssils i nuclears amb el consegüent i gravíssim impacte ambiental sobre el territori i els seus habitants. És per aquest motiu, que insto el nou Govern a fer amb la màxima celeritat les correccions ambientals necessàries per tal de reactivar i no aturar la implantació d´aquesta necessària tecnologia neta i poder evitar així que una nova aturada eòlica deixi Catalunya (malgrat ser pionera en la matèria) en el furgó de cua quant a ­energies netes i encadeni com fins ara l´emissió d´intolerables quantitats de gasos d´efecte hivernacle i la generació d´una perillosíssima brossa nuclear que sens dubte té un gravíssim impacte ambiental que ens hipoteca.

Moments difícils

rogeli vancells molinas. sant feliu de guÍxols.

A la Costa Brava i en particular a Sant Feliu de Guíxols el futur es presenta molt difícil, ja que no podem pensar que de la crisi actual es pugui sortir de la mateixa manera que es va sortir d´altres crisis; s´ha de pensar que el món posterior a aquesta crisi mundial serà radicalment diferent al viscut fins al 2007. I em refereixo: A les perspectives molt dolentes que es puguin solucionar els problemes que representen la mala actuació dels dirigents de Ryanair en relació amb l´amenaça de supressió de vols a l´aeroport Girona-Costa Brava. A la paralització del tan esperat i ja projectat Museu Thyssen, per la suspensió de les subvencions promeses per diferents administracions. Al mal moment actual per solucionar favorablement l´anomenada «herència Anlló», malgrat els esforços fets per l´Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols envers la Generalitat. Davant d´aquestes perspectives pessimistes, no seria bo que es deixés de lluitar amb intensa atenció per trobar el camí que porti a la solució d´aquests greus problemes.

De demagògia, res

Ismael Ventalló i Cotcho. CALDES DE MALAVELLA.

El Sr. Lluís Bataller i Vila va publicar el dia 25 de febrer una carta en què acusa ERC de demagògica per la seva proposta de gratuïtat de l´AP-7 mentre continuïn aturades les obres de la carretera N-II.

No cal dir que no és ERC qui ha aturat aquestes obres, ni tampoc qui incompleix sistemàticament els compromisos d´inversió de l´Estat a les comarques gironines. No cal dir que ERC mai ha donat suport a la negligent política d´inversions de Zapatero al nostre país.

Sí que cal dir-li que durant els darrers set anys els diputats i senadors d´ERC a Madrid s´han preocupat –i molt– de Girona i de les nostres infraestructures.

S´han exigit calendaris i dates per a les inversions de l´A2 al seu pas per la Jonquera, per a la construcció de la rotonda de l´A2 a Tordera, per a les dates de l´execució del desdoblament de l´A2 de Tordera a Maçanet, pel traçat definitiu de l´A2 al seu pas per Figueres i Girona, sobre el traçat definitiu de la totalitat del desdoblament de l´A2... Com també es va demanar, ja l´any 2007, la gratuïtat de l´AP-7 de Riudellots de la Selva a Girona mentre duressin les obres d´execució del desdoblament de l´A2.

Una activitat reiterada que demostra que ERC no ha fet demagògia durant tot aquest temps. L´únic que estava fent –i continua fent– és treballar per a les comarques gironines.