Hem sentit una doble decepció

Lluís Torner i Callicó. girona.

Aquella gent que hem anat perdent l'afecció vers un esport que s'ha anat deixant portar per altres suposats valors, però que tot i així ens hem anat mantenint ferms en el nostre sentiment envers un equip, que llueix una samarreta que representa un Club que duu aparellat un sentiment de país, que el fa ser més que un club qualsevol, avui ens sentim doblement decebuts. Fa ben poc els seus jugadors, així com els tècnics i la gent de la junta, ploraven d'emoció, com tanta altra gent, davant el retrat d'un seu ídol, acabat de desaparèixer, en Johan Cruyff. En canvi, al partit que havia de ser un vertader homenatge a la memòria d'aquell, han fet el paper de la trista figura, ja que no sols han perdut l'ocasió de mostrar que aquell sentiment era veritable, sinó que s'han deixat guanyar, a casa, per l'equip que és el seu principal competidor.

D'aquí ve la nostra doble decepció, ja que si per un costat han aigualit l'homenatge a una important figura del Barça, per l'altra s'han deixat guanyar, a causa d'un joc anodí, on ni el gran trident no ha sabut demostrar la seva vàlua, ni s'han sabut merèixer els alts sous que se'ls paga. I per consegüent, no han sabut fer honor a les llàgrimes vessades en memòria del preuat personatge.

A l'esport, com en tot a la vida, es pot tenir mala sort, però aquesta s'ha de guanyar i s'ha de defensar amb les dents, ja que en cas contrari no se'n pot dir mala sort, sinó mala feina.

Ara, almenys, caldrà que dimarts vinent sàpiguen demostrar, amb una victòria, el seu penediment i l'afany de voler corregir una lamentable actuació. És el nostre parer.

Resposta del Col·legi d'API

Ramon Corominas. President del Col·legi d'API de Girona.

Sr. Pla-Giribert, tenim una resposta: El Col·legi d'Agents de la Propietat Immobiliària de Girona, que aplega més de 600 professionals, serveix i té com a principals objectius la representació dels seus professionals davant l'administració i l'opinió pública, així com la defensa dels drets dels consumidors en qualsevol transacció que impliqui un professional API, tasca que desenvolupa en coordinació amb l'Agència Catalana de Consum.

No som dels de deixar la pols sota la catifa. Li ho podem assegurar perquè tramitem, tal com es recull a la nostra ISO, els expedients de queixa de col·legiats i associats sempre que ens arriben, ja sigui per part de professionals o per part dels consumidors. I la nostra assessoria jurídica atén gratuïtament les consultes que els consumidors ens formulen, tot donant contingut al nostre caràcter de Col·legi oficial.

Ara bé, el cas que ens ocupa no té cap professional API com a protagonista. El seu cas se centra en una relació professional on ?l'API només actua en un primer moment de la intermediació immobiliària i no és contractat per actuar com a administrador en el ?desenvolupament del lloguer del immoble

A partir d'aquesta premissa, el col·legi no pot sancionar un col·legiat que no ha administrat l'immoble, quan la seva queixa es refereix a la liquidació de la fiança, funció que és competència del propietari arrendador, de tal manera que si vostè no està conforme en la liquidació la pot impugnar als Tribunals de Justícia.

Aclarim de nou que el dipòsit de la fiança a l'Incasòl, tal com li vam explicar personalment en la seva visita amb l'assessor jurídic del Col·legi, s'ha de fer en nom del propietari. En cap cas un agent immobiliari pot fer-la en el seu nom. Per tant, tornem a centrar el cas en el propietari i no en l'agent que no és responsable dels actes del propietari arrendador.

Així doncs, demanem que abans d'acusar injustament una entitat i a tot el col·lectiu de professionals que representa, que defensa en primer lloc els drets dels consumidors en un tema tan delicat com són les transaccions dels habitatges, es tinguin clares les funcions dels professionals i els agents que hi han intervingut.

Per la nostra banda, teniu les portes ben obertes del nostre Col·legi per a qualsevol ampliació de la informació que necessiteu.