Els punts de repostatge de cotxes elèctrics a Girona, que s'estenen de mica en mica a hotels, càmpings o centres comercials, mostren el potencial del vehicle elèctric. Fa poc la casa Volvo, un clàssic de qualitat i fiabilitat europea, ara de capital xinès, ha anunciat que deixarà de fabricar cotxes de combustió el 2019.

La marca nord-americana Tesla, que ha marcat el camí del cotxe elèctric a preus de luxe, i amb molts deutes econòmics com a empresa pionera, acaba de treure al mercat un model més competitiu. I la indústria europea, tan centrada en el dièsel, vol apostar pel cotxe elèctric. S'intenta fer una societat més ecològica, i combatre l'escalfament global. En contra d'allò que se'ns ha dit durant anys, el motor de benzina contamina menys que el dièsel.

El motor elèctric té unes 1.000 peces menys que els competidors, i pateix menys avaries. Ara, el canvi del parc mòbil no serà precipitat, primer perquè no tothom té diners per canviar de vehicle. Segon, perquè el sector genera molta de la riquesa industrial del planeta, i necessita una transició gradual. És cert que ara s'abandona l'energia nuclear: s'han tancat vint centrals nuclears a Alemanya, i el món àrab extreu les seves reserves de petroli. Però també ho és que el mercat elèctric s'ha de construir, i les bateries han de millorar l'autonomia i el temps de càrrega. Alguns vehicles japonesos, amb motor de benzina i elèctric alhora, semblen passos lògics en aquest canvi.