Analgèsics naturals per combatre la migranya

Hi ha alguns remeis que ens ajudaran a prevenir o mitigar el mal de cap

18.07.2016 | 07:04
Analgèsics naturals per combatre la migranya

La Societat Espanyola de Neurologia quantifica en més de 3,5 milions els espanyols que pateixen episodis de migranya, una patologia que té un gran impacte sobre la qualitat de vida de les persones que la pateixen i que segons l'Organització Mundial de la Salut és una de les 20 malalties més discapacitants que existeixen.

Els professionals de la salut, ja sigui el metge de família o, en els casos més greus, el neuròleg són els que han de tractar els pacients amb migranya per individualitzar el tractament a seguir en cada un d'ells en funció del tipus d'atac, la seva gravetat, durada, freqüència ... l'ús d'antiinflamatoris no esteroides i els triptans són els tractaments més habituals i els que han demostrat ser els més eficaços per lluitar contra la migranya.

Malgrat això, són molts els afectats que no consulten al seu metge, cosa que unit a la falta de diagnòstic, l'automedicació i el consum excessiu de analgèsiques afavoreix la cronificació de la malaltia. A causa de la incapacitat que provoca i al fet que quan es pateix migranya de forma crònica -quinze o més dies de mal de cap al mes- és incompatible amb poder portar una vida normal, són moltes les persones que busquen tot tipus de tractaments alternatius per intentar minimitzar el dolor.

En molts casos aquestes teràpies alternatives no només no tenen cap eficàcia, sinó que fins i tot poden arribar a perjudicar els efectes de la migranya en el pacient. "És molt important diagnosticar els casos de migranya adequadament ja que automedicar o seguir un tractament inadequat pot portar a cronificar més el problema. A més, l'abús de medicaments molt utilitzats per a aquests dolors com els analgèsics i els antiinflamatoris poden afavorir a la llarga problemes renals, gastrointestinals i hepàtics ", adverteix Rogelio Leira Muiño, neuròleg al Complex Hospitalari Universitari de Santiago.

En qualsevol cas, sí que hi ha alguns productes que poden funcionar com a analgèsics i, per tant, poden ajudar a mitigar els efectes del mal de cap. Malgrat tractar-se de remeis naturals, un cop més hem de subratllar la importància de parlar amb els especialistes mèdics, ja que cap d'aquests productes pot substituir els tractaments específics que ens hagin prescrit els experts sanitaris.

Gingebre. L'arrel d'aquesta planta posseeix propietats antiinflamatòries i analgèsiques que ajuden a combatre el mal de cap, ja siguin cefalees comuns com migranyes.

Lavanda. Inhalar el seu oli essencial o beure una infusió ajuden a alleujar l'estrès i la tensió, per la qual cosa es redueix la sensació de dolor. Té una acció sedant que ens ajudarà a evitar la migranya. També l'oli de lavanda és útil aplicant una compresa sobre el cap.

Calèndula. Ens ajudarà a relaxar-nos i a alleujar el dolor provocat per la migranya.

Artemisa. A més de posseir propietats antiinflamatòries, una infusió o un suplement d'artemisa aporta substàncies que ajuden a regular els neurotransmissors del cervell i a normalitzar el flux de sang.

Camamilla. Encara que s'ha utilitzat habitualment per a combatre dolors estomacals, també és efectiva per prevenir les crisis que provoquen les migranyes.

Menta. Aquesta planta aporta propietats vasodilatantes i vasoconstrictores que ajuden també a regular el flux sanguini i, per tant, a controlar i alleujar el dolor. Pot realitzar un massatge amb oli de menta sobre el teu coll o inhalar els vapors de la infusió, per exemple.

Magnesi. Aquest mineral també s'ha mostrat útil per lluites contra les cefalees. Alguns aliments que el contenen són les verdures de fulles fresques, llevat de cervesa, arròs integral, la fruita seca, peixos com el halibut, la tonyina o el verat ...

Passionera. Ajuda a relaxar el sistema nerviós i a alleujar l'estrès i la tensió.

Vitamina B2. Coneguda també com riboflavina, és un altre remei natural per combatre els efectes de la migranya. Està present en aliments com el fetge, el paté, ametlles, bolets, pebrots, llenties, peixos com la truita, sardines, salmó, anxova o el verat ...

Vitamina B6. Ens permetrà augmentar la serotonina, un neurotransmissor que juga un paper clau en l'aparició de la migranya. La contenen aliments com el bacallà, la truita, patates, tonyina, bròquil, espàrrecs, cereals?

Herba de llimona. El tè d'aquesta planta posseeix eugenol, una substància que s'ha mostrat efectiva per combatre el mal de cap.

Alfàbrega. Les seves propietats relaxants i ansiolítics són també un bon remei natural contra la migranya.

Omega 3. Salmó, anxova, sardina, arengada ... són alguns dels aliments que posseeixen aquests àcids que també ajuden a reduir el mal de cap.

Romero. Conté àcid rosmarínic, una substància que posseeix la capacitat d'alleujar el mal de cap.

Salze blanc. Posseeix salicina, un compost amb propietats analgèsiques i antiinflamatòries que ajuden a mitigar les molèsties de les cefalees.

Menta. Posseeix poders analgèsics i una acció calmant que també resulta efectiva per reduir els efectes de les cefalees i migranyes.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema