En el mateix ple de pressupostos del pròxim dijous, l'equip de govern del PSC sotmetrà a votació la proposta de Transports Pujol sobre les noves tarifes del servei de transport urbà de Blanes per al 2014, que augmenta un 5% el preu del bitllet ordinari per a les tres línies urbanes.

Curiosament, en el passat ple del 28 de novembre, es va informar que la concessió a Transports Pujol acabava aquest 2013. A més, tots els grups polítics van aprovar per assentiment una moció d'ICV-EUiA per la creació d'una comissió de treball sobre el transport urbà entre els Ajuntaments de Blanes i Lloret que permeti estudiar i treballar per mancomunar el transport públic urbà entre els dos municipis.

La idea del ple era que, aprofitant que s'acaba la concessió a Pujol, s'estudiés la viabilitat de mancomunar el servei amb Lloret, el ple del qual també hi va votar a favor aquest mes de desembre.

Tot i que la concessió, també adjudicada a Transports Pujol, acaba a finals de 2014, l'equip de govern de Blanes es va comprometre a parlar amb els grups un concessió curta, d'un, dos o tres anys, per acompassar-se a la nova concessió que haurà de fer Lloret.

A falta d'aquest nou contracte a Blanes, Transports Pujol ja ha presentat tarifes per 2014, que el PSC portarà a votació. Es proposa un augment del 5% a les línies 5,8 i 9, que passaran de costar 1 euro a 1,05 euros. L'abonament urbà de 34 viatges passa de 28,95 euros a 29,30 euros. La recàrrega de l'abonament T10/60 dies costarà 8,55 euros (ara era de 8,45) mentre que la T10/30 dies passa de 7,9 euros a 8 euros.

L'augment arriba després que a finals d'aquest any Transports Pujol hagi incrementat entre un 8% i un 12% el preu de les línies interurbanes Tossa-Lloret-Blanes, amb un bitllet d'1,80 euros.