Permeteu-me advertir-vos apreciats lectors.

1. Beure una ampolla de whisky encara que sigui amb 4 o 5 amics, i encara que el destil·lat sigui bo, pot provocar al dia següent una ressaca de nassos.

2. El mateix pot passar a partir del tercer o quart gintònic. Si la ginebra no és bona, ja ni us ho explico.

3. Creuar un semàfor en vermell quan un camió és a punt de passar et pot perjudicar greument la salut.

Fets aquests advertiments bàsics, no deixo de sorprendre'm. Llegeixo en aquest diari un article d'en David Jiménez on diu: "Els hotelers de Lloret editen un díptic per conscienciar dels perills del balconing".

A veure, puc entendre la preocupació del sector hoteler cada vegada que algun jove pateix un accident per causa d'aquesta pràctica. Ho entenc des de la vessant de la imatge que aquest tipus d'informació pot generar. Ja no entro a valorar el drama que representa la mort d'una persona. Ara no deixa de ser curiós que ara la màxima preocupació dels hotelers de Lloret sigui el balconing. A més, el díptic es farà en 4 idiomes. M'expliquen que será en català, castellà, anglès i francès com si aquesta pràctica fos un esport nacional al país.

Puc entendre la preocupació com deia, del bon amic, Dotras president dels hotelers, però benvolguts empresaris, no creieu que teniu altres prioritats? Desconec el cost de la campanya "díptica", però entenc que hi ha prioritats abans que explicar a un jove que si salta d'un balcó a un altre pot caure. En certa manera ho apuntava també el mateix regidor de turisme, afirmant que s'hauria d'anar més a fons amb campanyes de prevenció per l'elevat consum d'alcohol, entre d'altres. Alcohol que moltes vegades es consumeix als mateixos hotels amb aquesta "conyeta" del tot inclòs i que consisteix a seure en una cadira o tombona al costat de la piscina i anar bevent mentre la pell agafa aquest color tan característic a l'estiu del turista despistat, color "gamba llagostinera", en podríem dir.

Almenys en aquesta ocasió Lloret de Mar no ha estat la protagonista de la darrera proposta per promoure un local de copes, les "mamading". Segons publica Mallorca Diario hi ha locals que ofereixen a les noies begudes gratis a canvi que realitzis un màxim de fel·lacions en un mínim de temps. Absolutament impresentable. El gran Oscar Wilde deia "hi ha només una cosa al món pitjor que parlin de tu, i es que no en parlin". O sigui que "en parlin encara que sigui per mal". Jo encara sóc dels que trencant la màxima, a vegades és millor que no en parlin i dedicar aquesta campanya i els esforços a dignificar alguns establiments hotelers.