Un estudi d'Aturem la C-32 redueix la utilitat d'allargar la via

Conclou que només un 14,41% dels vehicles que accedeixen a Lloret ara usarien l'autopista

21.09.2015 | 07:16
La carretera que uneix les localitats de Lloret de Mar i Blanes.

L'estudi de mobilitat encarregat per la Plataforma Aturem la C-32 conclou que només un 14,41% dels cotxes que accedeixen a Lloret de Mar procedents de la Gi-600 i la Gi-682 són potencials usuaris del tram d'ampliació projectat de la C-32. Aquesta és una de les conclusions de l'estudi realitzat aquest passat agost, un dels moments amb més problemes de circulació i mobilitat entre Blanes i Lloret. Un estudi encarregat per Aturem la C- 32 i que s'ha basat en una metodologia d'enregistrament i anàlisi de vehicles en continuo. Un sistema rigorós i objectiu, afirma l'entitat, que permet doblar la quantitat de dades en la meitat de temps que els habituals estudis de mobilitat que encarrega l'administració a través d'enquestes parcials.
Utilitzant els valors de les intensitats mitjanes diàries (IMD), el volum estimat de trànsit de les carreteres Gi-600 i Gi-682 és de 62.439 un dia d'agost, i l'estudi conclou que només un de cada set d'aquests vehicles podria veure's afavorit per la construcció del ramal de la C-32 Blanes-Lloret de Mar.
La Plataforma Aturem la C-32 considera que els resultats d'aquest estudi mostren que el projecte d'allargament de la C-32 no resoldrà els problemes de mobilitat de la zona i justifica «de manera contundent» l'aturada del projecte i l'estudi de les alternatives: el desdoblament de la carretera Blanes-Lloret i la construcció de les rondes de circumval·lació d'ambdós municipis.
La plataforma Aturem la C-32 també està pendent de la resolució per part del Departament de Territori i Sostenibilitat de les al·legacions que va presentar contra el projecte de l'autopista i que van comptar amb el suport de més de 3.000 signatures.
En ocasions anteriors, la plataforma en contra de la perllongació de l'autopista ha manifestat el seu escepticisme en què hi hagi veritable voluntat política de mirar les alternatives que ells proposen a la prolongació de la via. Alhora, insisteix que els veïns dels dos municipis afectats, Lloret de Mar i Blanes, han de ser consultats sobre aquest projecte, per a la qual cosa ha reclamat una moratòria i la celebració d'una consulta popular.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema