L'Ajuntament de Santa Coloma de Farners ha demanat a la companyia elèctrica Endesa que doni una «resposta adequada» als continus talls de llum que pateix habitualment el municipi i que busqui «solucions» per minimitzar els efectes que tenen en els ciutadans quan es produeixi una avaria en el subministrament.

Així, segons va criticar ahir el consistori a través d'una nota de premsa, les avaries «ja són massa continuades». Per això, van manifestar a la companyia elèctrica «la seva inquietud» pel fet que aquest estiu es puguin tornar a produir diverses avaries seguides, com les que l'any passat van afectar prop de 3.000 persones.

Justament, aquesta mateixa setmana, concretament els dies 18 i 19 de maig, una sèrie d'interrupcions en el subministrament a la zona de Santa Coloma Residencial va afectar unes 1.400 persones.

Aquesta zona ja es va veure afectada l'estiu passat per talls de llum que es van produir els dies 2, 14 i 15 de juliol, i 10 i 11 d'agost.

El dia 22 de juliol les interrupcions -segons el consistori- van afectar el mateix volum de persones a la zona de Can Malladó i carrer Castanyet.

També el juny de 2013, es van veure afectades uns 1.900 abonats que es van quedar sense subministrament elèctric com a conseqüència d'una avaria en el sistema. En aquella ocasió alguns dels abonats van estar fins a sis hores sense subministrament.

De moment, l'Ajuntament ja ha canviat el sistema de comunicar-se amb l'empresa elèctrica, que ha passat de ser per carta -com es va fer el 2015- pe fer-se a través del tracte directe.