Les obres de perllongament de la C-32 fins a Lloret començaran entre setembre i octubre

EWl conseller Josep Rull ha avançat que el Departament respondrà abans de l'estiu a les al·legacions dels implicats

17.07.2016 | 12:10
Les obres de perllongament de la C-32 fins a Lloret començaran entre setembre i octubre

El Govern iniciarà les obres de perllongament de l'autovia C-32 fins a Lloret de Mar entre setembre i octubre, segons ha anunciat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, en una entrevista a l'ACN. Rull ha avançat que el seu Departament respondrà abans de l'estiu les al·legacions fetes pels agents implicats al pla específic de millores ambientals del tram Tordera-Blanes-Lloret de la C-32.

'Hem volgut respondre les al·legacions una per una i no en bloc. Fer-ho ben fet per després estar en condicions d'iniciar les obres entre setembre i octubre, amb la visió de seguiment permanent per part del territori i incloent millores ambientals a través d'un informe complementari. Així anem complint els compromisos que assumim com a Govern', ha sentenciat el conseller.

El nou tram de l'autovia C-32 tindrà una longitud de 6,7 quilòmetres i s'iniciarà a l'encreuament amb la GI-600 a Tordera. La infraestructura connectarà amb la carretera C-63 (que uneix Olot i Lloret) i disposarà d'un ramal de connexió amb Fenals fins la GI-682. El projecte comptarà amb dos túnels i cinc viaductes i tindrà un termini d'execució de dos anys. L'autovia tindrà una secció de 2+1 carrils (dos en sentit nord i un en sentit sud), que estaran separats per una mitjana per incrementar la seguretat, i serà executada per la concessionària Invicat (propietat d'Abertis) amb una inversió prevista de 71 milions d'euros.

Sobre infraestructures viàries, el conseller també s'ha referit a l'aplicació de l'anomenat 'model Girona' a la N-340 al seu pas per les comarques de Tarragona. Rull ha explicat que el Govern estudiarà amb la conselleria d'Interior, les administracions territorials i el sector del transport una proposta per presentar al Ministeri de Foment a finals de 2016. 'El model Girona ha funcionat i ha funcionat bé, s'ha reduït molt la sinistralitat a l'N-II en aquella zona. Per contra, no es pot acceptar el nivell d'accidentalitat amb morts que hi ha a l'N-340. Cal fer front a aquesta situació i garantir una mobilitat raonable', ha sentenciat.

El Govern no aprovarà el PDU de l'aeròdrom de la Cerdanya fins que hi hagi consens territorial

D'altra banda, el conseller també ha afirmat que la Generalitat buscarà el consens amb el territori en la nova tramitació del Pla Director Urbanístic de l'aeròdrom de la Cerdanya. 'No té sentit no fer una proposta sense el consens del territori, volem que s'hi senti còmode', ha apuntat Rull. El conseller ha assegurat 'amb rotunditat' que el nou PDU no permetrà l'aviació comercial a l'aeròdrom de la Cerdanya 'per això ja tenim Alguaire i la Seu d'Urgell'- sinó que se centrarà en l'aviació lúdica i esportiva i que es reduiran els metres quadrats d'edificació previstos inicialment. 'Fins que no hi hagi un consens prou madur, no aprovarem el PDU', ha afegit Rull, que ha recordat que el Govern s'ha mantingut en contacte amb els alcaldes de Das i Fontanals, així com amb representants del Consell Comarcal de la Cerdanya per tractar aquesta qüestió.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema