L'associació Aturem la C-32, contrària al perllongament de la carretera que uneix Blanes i Lloret, presentarà un recurs contenciós administratiu per tal que no s'iniciïn les obres, que estan previstes per aquest setembre. La voluntat dels contraris a l'obra és que des dels jutjats s'ordeni aturar les obres com a mesura cautelar mentre es resol el recurs.

Aturem la C-32 basarà el seu escrit en el convenciment que l'estudi d'impacte mediambiental que es va presentar està caducat i no s'ajusta a la legislació vigent. A més, des de l'associació consideren que s'hauria d'haver fet un concurs públic d'adjudicació malgrat que la concessionària del traçat, Abertis, sigui qui paga les obres, pressupostades en 71 milions d'euros.

El portaveu de Aturem la C-32, Jordi Palaudelmàs, diu que hi ha solucions molt més econòmiques i respectables amb el medi ambient. Assegura també que hi ha hagut un "frau democràtic" al no haver respectat el resultat de les votacions dels veïns, que es van pronunciar en contra del perllongament de la carretera.

Palaudelmàs creu que hi han interessos polítics darrere d'aquesta obra i diu que estan "esperançats" amb que la justícia dicti com a mesura cautelar aturar de forma provisional les obres que han de començar aquest setembre.

Des de l'associació asseguren que seria molt més econòmic i sostenible el desdoblament de la carretera actual entre Blanes i Lloret i així, segons diu Palaudelmàs, no es separarien paratges com els boscos del Vilar, les alegries o Sant Pere del Bosc. Asseguren que la Generalitat "ha cedit" als interessos de l'empresa concessionària.

El "no" es va imposar en les consultes

La polèmica per el perllongament de la C-32 va fer que els Ajuntaments de Lloret de Mar i Blanes convoquessin dues consultes no vinculants entre els veïns de la zona. En els dos casos el no es va imposar amb claredat, un 86 % a Lloret i un 71 % a Blanes. Tot i això va destacar la baixa participació, per sota del 10 % del cens. De fet, la baixa participació va ser un dels arguments del Conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, per defensar una obra que considera "estratègica".

D'altra banda, l'actuació contempla un projecte de mesures correctores complementari al de la declaració d'impacte ambiental, en consens amb els ajuntaments de la zona, per aconseguir la millor integració d'aquesta infraestructura al territori, incloent-hi mesures de protecció acústica amb l'entorn.

L'objectiu és reduir el nombre de vehicles

El Departament de Territori i Sostenibilitat va aprovar el juliol el projecte de traçat de perllongament de la C-32 entre Tordera (Maresme), Blanes i Lloret (Selva). La voluntat del departament és la de millorar l'accessibilitat i donar continuïtat a l'autopista, en aquest entorn de la Costa Brava. Amb el perllongament de la carretera es pretén descongestionar les carreteres GI-600 i la GI-682 que ara mateix registren 20.000 vehicles diaris i que després de les obres es preveu que passi a tenir-ne 9.000 vehicles.

A més de alleugerir de vehicles la GI-600 i la GI-682 la nova carretera farà reduir el temps de trajecte entre Blanes i Lloret de Mar i de retruc rebaixarà el nombre de vehicles que passen pels nuclis urbans de les dues poblacions de la Selva, especialment a l'estiu, una època de l'any on s'acumula molt trànsit.

Està previst que les obres, que executarà la concessionària Invicat, comencin durant la propera tardor i que tinguin una durada màxima de dos anys. El pressupost estimat per dur a terme aquesta actuació és de 71 MEUR.