Cada vegada és més important tenir creada una bona marca personal a Internet, especialment si s'estan buscant noves oportunitats laborals. Les empreses confessen que abans de contractar una persona investiguen sobre ella en xarxes socials com Facebook o Instagram per conèixer el tipus de persona que és.

A més , xarxes socials com Xing o Linkedin estan plenes de caçatalents. Personal de recursos humans que rastreja els perfils del seu interès per oferir nous projectes professionals. Per això, és convenient tenir cura amb detall tots els nostres perfils.

En primer lloc, abans de pujar una foto personal a les nostres xarxes socials hauríem de pensar quina imatge projectem amb la mateixa, igual que a publicar qualsevol post. No es tracta de no pujar cap foto, qualsevol persona brinda amb una copa el dia de Nadal o fa el ximple en alguna foto, però tenir tot el 'timeline' ple d'imatges de dies de festa pot restar molts punts a la nostra imatge.

Cal tenir especial cura també amb les opinions que s'aboquen per exemple en Twitter . Mai sabem qui ens està llegint. Mai s'ha de parlar malament de l'empresa per la qual treballem o hem treballat en cap xarxa social. Recorda que la gran majoria de companyies tenen eines que rastregen tots els continguts de la Xarxa sobre la seva marca a les xarxes socials, pel que és molt probable que de seguida localitzin els teus comentaris.

És important també mantenir actualitzats els nostres perfils, encara que de forma equilibrada, ja que tenir publicacions constants en les mateixes també pot donar la impressió que perdem massa temps en el món virtual i li dediquem poc al real.

A més, cal tenir al dia les xarxes socials més professionals, amb continguts per descomptat relacionats amb la nostra professió. Linkedin o Xing són les més populars, en aquest sentit.

Foto de currículum

Per començar s'ha de crear un perfil real, amb una foto com la que posaríem en qualsevol currículum vitae, encara que depenent de l'àrea professional a què es pertanyi també s'admeten fotos més creatives.

És interessant demanar recomanacions a aquelles persones que han treballat amb nosaltres, especialment a aquelles que alguna vegada van ser els nostres responsables.

També és convenient ser participatiu. Els grups d'aquestes xarxes socials ens permeten intercanviar informació professional interessant i sobretot crear un vincle amb nous contactes des del punt de vista laboral .