27 de març de 2018
27.03.2018

La C-260 estrena els nous carrils

El desdoblament de la carretera de Roses s'ha obert al trànsit coincidint amb l'inici de la Setmana Santa. Les obres havien d'acabar fa deu mesos i han canviat la fesomia de l'entrada a Figueres. L'ampliació haurà d'evitar els col·lapses de l'estiu

28.03.2018 | 07:15
Els carrils desdoblats ja estan en funcionament.

El desdoblament de la C-260 entre Figueres i Roses ja és una realitat. Coincidint amb el tret de sortida de la Setmana Santa, ahir es podia circular per l'ampliació del tronc central. Les obres van començar fa onze mesos.

Els vehicles ja poden transitar per la nova C-260 al seu pas per Vilatenim, tot i que l'obertura de tots quatre carrils encara està subjecta a les intervencions per enllestir els acabats. De fet, ahir a la tarda estaven oberts tres dels quatre carrils centrals a causa dels treballs que es realitzaven a la mitjana de separació amb el vial lateral.

Es tracta d'un tram de 750 metres, l'últim que quedava per desdoblar entre Figueres i Roses. En un inici s'havia anunciat la finalització de les obres el maig del 2017, però no va ser fins divendres passat quan, per primera vegada, es va poder circular pel tram desdoblat.

Per a l'alcaldessa, Marta Felip, les obres «dignifiquen un dels principals accessos a Figueres, milloren la mobilitat i la seguretat dels veïns i han de ser motor per la dinamització econòmica i social de tot l'entorn». Felip ha insistit que és una de les inversions «més importants que ha fet mai el govern de la Generalitat a Figueres» i és que l'obra ha costat prop de 17 milions d'euros, dels quals 8,9 s'han invertit en la indemnització de propietaris a qui es va haver d'expropiar propietats.

Actuacions pendents

Tot i que el desdoblament, l'asfaltatge i la instal·lació de senyalització ja ha acabat, encara hi ha actuacions pendents. Falta l'embelliment de les mitjanes entre els vials laterals i el tronc central i la retirada de tanques. Es tracta d'intervencions puntuals i que no requereixen la mobilització de maquinària voluminosa.

L'entrada a Figueres des de la carretera de Roses ha canviat la seva fesomia no només amb l'ampliació de la carretera sinó també amb la instal·lació d'una passera per a vianants que connecta els diversos establiments a banda i banda de la carretera.

Els carrils del desdoblament han sigut els primers a retirar les tanques i permetre-hi la circulació, però encara està restringida la connexió del vial nord que connecta a través del talús Vilatenim amb la zona industrial del Firal.

El carril ja ha finalitzat i els vials ja s'han pintat, però l'accés està tancat amb barreres New Jersey. Es preveu que en els propers dies ja s'hi pugui circular. Respecte al vial nord, que discorre paral·lel a l'N-II i que enllaça amb el camí vell de Vilatenim, ja hi han començat les obres. S'ha traçat i asfaltat el nou camí, tot i que encara no s'hi pot circular.

Dos vials nous

L'alcaldessa, Marta Felip, ha qualificat el desdoblament de «fita històrica per Figueres i la comarca». La inauguració oficial està prevista després de Setmana Santa.

El desdoblament ha tardat vint anys a arribar i permetrà la «reordenació de l'espai», on desemboquen els vehicles que s'incorporen a la C-260 des de l'N-II.

El desdoblament passarà la prova de foc aquest estiu. Suporta una mitjana anual d'entre 21.000 i 24.000 vehicles al dia, tot i que pot arribar als 43.000 vehicles diaris durant l'estiu.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook