La Guàrdia Urbana de Figueres ha implementat un sistema de digitalització que permet guanyar agilitat i precisió en la gestió dels informes i expedients. La implementació d'aquest sistema telemàtic s'ha iniciat aquesta setmana amb l'objectiu de fer tota la tramitació d'informes a la resta de departaments del consistori en format digital. D'aquesta manera, es garantiria que tots els expedients s'acaben tramitant.

De fet, l'alcaldessa de Figueres, Agnès Lladó (ERC), i el vicealcalde, Pere Casellas (PSC), van denunciar el passat mes de juliol en una compareixença als mitjans que de les 142 denúncies d'infraccions registrades en el pla de xoc contra l'incivisme de l'anterior govern, se'n van començar a tramitar 70 i nomes 18 van culminar el procés (el 12%).

Segons l'Ajuntament, es tracta d'un pas endavant, ja que es deixaran de fer informes en format paper i tota la tramitació serà de forma digital.

A banda, el nou sistema permetrà la classificació dels expedients per tipologia predefinida així com escollir les àrees destinatàries on s'han d'enviar cadascun. A més a més, la gestió serà molt més àgil i permetrà una explotació de les dades molt més acurada.

Casellas assegura que la digitalització dels processos interns de la Guàrdia Urbana «és un avenç en l'administració electrònica així com en la millora de l'eficiència i la sostenibilitat de l'Ajuntament de Figueres amb l'eliminació de l'ús del paper».