Dilluns passat es va aprovar, per Junta de Govern Local, la licitació del projecte de videovigilància del municipi. El projecte contempla 75 càmeres fixes situades en espais interiors de les dependències municipals i en espais exteriors d'equipaments municipals. També de zones de la via pública que es consideren problemàtiques, com per exemple rotondes o punts d'encreuament, entre d'altres.

Aquest projecte s'ha portat a terme en coordinació amb el Departament d'Informàtica, d'Urbanisme i amb la Policia Local, que ha supervisat els punts d'ubicació de les càmeres. La Policia serà qui tindrà el control i recepció de les imatges enregistrades, ja que el centre de control estarà instal·lat a l'edifici del Centre de Serveis d'Empuriabrava. El programari de control de les càmeres, connectades per fibra òptica, permet guardar les gravacions durant setmanes, gestionar-les, i, en dotze de les càmeres instal·lades permet llegir matrícules de vehicles sospitosos d'haver estat utilitzats per a cometre un delicte o que estiguin en cerca i captura. En cas de detectar-se un d'aquests vehicles, el sistema llança un avís a la patrulla de servei de la Policia Local, perquè estigui alertada del seu pas pel municipi.

La licitació aprovada aquesta setmana contempla, a més de tota la instal·lació de la infraestructura, les càmeres, la connexió per fibra, els servidors, l'espai al núvol i la formació de les persones que hauran de fer el seguiment de les càmeres. L'adjudicació tindrà una durada de quatre anys, el primer inclou la despesa del material, posada en marxa i desplegament, i els altres tres anys només el manteniment.

El cost total del projecte de videovigilància és de 346.000 €, un import elevat que obliga a publicar la licitació al Diari Oficial de la Unió Europea, amb un període d'exposició pública de trenta-cinc dies. Les empreses que vulguin presentar-se al concurs hauran d'acreditar solvència econòmica i experiència en el sector.