Una família ha denunciat que la seva mare, de 84 anys, va morir a les urgències de l'hospital de Palamós després d'esperar «set hores» sense ser atesa. Segons va informar ahir Ràdio Capital, els fets van tenir lloc el 15 de novembre passat i la família de la víctima, Lluïsa Soteras, preveu seguir la via judicial contra aquest centre hospitalari.

Per la seva part, l'hospital va emetre ahir un comunicat en el qual va reconèixer que el temps d'espera en aquell moment era «superior al normal» i que s'hauria hagut de fer una «reavaluació mèdica per comprovar el nivell d'urgència de la pacient».

Els fets els va donar a conèixer el 20 de novembre la filla de la víctima, Maria Rosa Vera, a través de les xarxes socials. En el comentari, Vera relata que la seva mare va entrar a les urgències de l'Hospital de Palamós a les 13.39 h del migdia. La dona, de 84 anys, presentava un quadre de vòmits i diarrea, i en el triatge va ser classificada com a nivell tres, corresponent a «nivell urgent amb necessitat de múltiples exploracions i estabilitat fisiològica».

Tot i això, la filla de Soteras assegura que van estar dues hores esperant al passadís fins que les van traslladar a un box. «Anava passant el temps i allà no venia ningú ni per mirar-li les constants», critica Vera a les xarxes socials, on precisa que va preguntar diverses vegades quan passaria el metge i que va demanar, sense èxit, un medicament per al cor per a la seva mare.

Segons la família, Lluïsa Soteras va morir a dos quarts de nou del vespre, gairebé set hores després d'haver entrat a urgències. «Els meus germans i jo sentim molta impotència. Tothom es mereix una mort digne», subratlla Vera en la denúncia pública feta a través de les xarxes socials.

Revisió del «circuit intern»

Per la seva part, l'hospital de Palamós va emetre ahir un comunicat explicant que la pacient va ser «atesa» al Servei d'Urgències a les 15.25 hores de la tarda i que durant el triatge va ser classificada com a nivell 3. «Aquell dia, i en aquella franja horària, el servei estava en una situació de màxima afluència de pacients, i hi havia més pacients amb el mateix nivell d'urgència; això va comportar que el temps d'espera fos superior al normal», assegura l'hospital en el document.

En aquest sentit, el centre hospitalari admet que una vegada revisat el procés mèdic, i conegut el desenllaç, «som coneixedors que durant les hores que la pacient va estar al box hagués estat convenient fer una reavaluació mèdica per comprovar el nivell d'urgència de la pacient». Per aquest motiu, asseguren que s'està revisant «el circuit intern que es va seguir perquè no es tornin a produir situacions com aquesta». A més, a l'escrit, subratllen que el director d'Urgències es va reunir amb la família per donar les explicacions pertinents. Tot i això, la família preveu seguir la via judicial contra l'hospital.