L'Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols crearà cinc grans àrees dins de la Policia Local per «especialitzar» la plantilla i fer-la «més eficient». L'alcalde, Carles Motas, va explicar que actualment els agents fan «de tot» i que la voluntat és que es professionalitzin per donar resposta a les necessitats del municipi. Motas va declarar que la nova organització es farà fixant un horitzó a vuit anys vista amb l'objectiu d'arribar als 50 agents.

Cinc àrees

A hores d'ara, la plantilla és de 35 agents però amb les baixes i jubilacions que s'han produït en els darrers temps només n'hi ha 26 en actiu. Motas va remarcar que el primer pas és cobrir totes les vacants per començar la reorganització. En concret, es crearà una àrea que aglutinarà policia de proximitat, de medi ambient i administrativa.

També n'hi haurà una de serveis territorials d'on penjarà la unitat de trànsit, una altra de tècnica i d'atestats judicials i, finalment, una d'administració i suport.

En aquest sentit, el regidor de Seguretat, Ernest Asurmendi, va detallar que els agents que integraran aquesta àrea s'encarregaran del contacte directe amb el ciutadà, de gestionar els expedients administratius, però també de vetllar pel compliment de les ordenances municipals, tant en l'àmbit del civisme com el de les escombraries o bé en el problema de les embarcacions que fondegen en punts no autoritzats.

La segona gran àrea serà de serveis territorials i d'ella en penjarà la unitat de trànsit. El regidor va detallar que la voluntat és que els agents que la integrin s'encarreguin de fer front a les necessitats que es generen al municipi de 22.000 habitants i quan la població es dobla durant la temporada turística.

També es crearà una àrea tècnica, d'atestats i judicial per donar suport als Mossos una d'administració i suport. Tant Asurmendi com Motas, van explicar que es tracta d'un projecte a llarg termini i a vuit anys vista.