07 de febrer de 2020
07.02.2020

Presenten un festival de ceràmica per situar la Bisbal com a referència europea

La temàtica en aquesta edició serà la impressió en 3D, tot i que es vol donar valor a «l'artesania tradicional» Se celebrarà del 16 al 18 d'octubre

07.02.2020 | 00:09
Façana exterior del Museu Terracotta de la Bisbal.

La Bisbal d'Empordà va presentar ahir la «Terracota Biennal», un esdeveniment que pretén ser un «impuls» per a la ceràmica, un dels motors econòmics de la capital del Baix Empordà. L'esdeveniment espera rebre uns 40 artesans d'arreu i vol servir per situar la Bisbal com a «referent de la ceràmica al sud d'Europa». El tècnic de Promoció Local de la ciutat, Daniel Sabater, explica que no volen que sigui una fira habitual, sinó «un gran espai professional» amb exposicions més enllà dels dies concrets de la biennal, que són el 16, 17 i 18 d'octubre del 2020. La temàtica sobre la qual tractarà aquesta primera edició és la impressió en 3D de peces de ceràmica, tot i que també es vol donar valor a l'artesania tradicional.

El Museu Terracotta serà, el tercer cap de setmana d'octubre, el punt neuràlgic dels professionals de la ceràmica. Durant tres dies, els artesans del gremi de diferents països exposaran, vendran i promocionaran el producte en una localitat que tradicionalment ha estat considerada la «capital de la ceràmica». Però l'esdeveniment «Terracota Biennal» va «molt més enllà» del que es podria entendre com una fira artesana. De fet, pretén ser un «espai networking» on el sector es pugui reunir i tractar la disciplina amb altres gremis com arquitectes, jardiners, escultors o dissenyadors.

L'alcalde de la Bisbal d'Empordà, Enric Marquès, explica que ha de servir per «potenciar l'artesania» i recorda que el poble segueix sent «referent» en relació amb la capitalitat de la ceràmica, i aposta per «projectes de cooperació que ens ajuden a tots». De fet, «Terracota Biennal» s'emmarca dins la iniciativa «Coop Art», desenvolupada per diferents socis catalans i francesos per «fomentar una estratègia» compartida que permeti promocionar el producte.


Finançament europeu

Aquest projecte està finançat en un 65% per fons europeus (FEDER) i té per objectiu reforçar la integració econòmica i social a la zona transfronterera. A més d'aspectes de promoció, també subvenciona temes socials i mediambientals. A més, la temàtica escollida per a aquesta primera edició de la biennal ha estat la ceràmica impresa en 3D. El motiu és la voluntat de mostrar els avenços tecnològics dins d'un món artesanal. En aquest sentit, el president del gremi a la Bisbal, Joan Vilà-Clara, destaca que el futur d'aquesta disciplina és «prometedor» i per això han cregut «molt oportú» que fos la temàtica del primer any.

Tot i això, Vilà-Clara ha deixat clar que volen destacar l'artesania tradicional «pel valor afegit que representa». «Per sort hi ha artistes que tenen una manera de treballar exquisida i creiem que si això ho mostrem, es valorarà més», assenyala Vilà-Clara. Finalment, un dels objectius d'aquesta biennal és aconseguir que el públic que hi assisteixi «compri».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook