10 de març de 2011
10.03.2011

El Govern promourà el manteniment d'avions i tasques de càrrega a l'aeroport

Recoder reitera que està obert al diàleg amb Ryanair però critica la resposta de la companyia

10.03.2011 | 10:08
Lluís Recoder, conseller de Territori i Sostenibilitat |

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va assegurar ahir que les negociacions amb Ryanair sobre la seva presència a l'aeroport de Girona «no estan tancades», però va admetre que l'Executiu català ja ha anat a «buscar altres companyies». A més, va assenyalar que el Govern es proposa promocionar noves activitats a les instal·lacions de Vilobí d'Onyar, entre elles les relacionades amb el manteniment d'avions i les tasques de càrrega.

En resposta a una interpel·lació al Parlament feta pel diputat socialista Roberto Labandera, el conseller va afirmar que el seu govern té «dret a qüestionar-se» el preacord de l'anterior executiu amb la companyia Ryanair, i va subratllar que l'aerolínia irlandesa «s'ha negat reiteradament a seure amb el Govern» per parlar del futur de l'aeroport de Girona.

Encara que Recoder va emplaçar Ryanair a reconsiderar la seva posició «unilateral» i va assegurar que les portes «continuen obertes» per a aquesta companyia, va voler deixar clar que l'acord amb Ryanair per al 2011 «segueix vigent». En aquest sentit, va qüestionar la resposta «poc ortodoxa» de la companyia aèria, tot evidenciant que és la mateixa actitud que Ryanair ha adoptat amb altres governs regionals i locals, i que també els ha comportat problemes. «Ens hem trobat amb aquesta pedra a la sabata i amb una companyia que té una forma original i peculiar de negociar», va assenyalar.

Recoder va considerar també que AENA hauria d'implicar-se en el futur de l'aeroport de Girona, perquè «guanya diners gràcies a l'esforç» de les institucions catalanes, va apuntar. «Tinc la sensació d'haver actuat com a comercial d'Aena», va assenyalar, tot assegurant que no li deuen «fidelitat» a l'ens estatal, ja que, al seu parer, «els descomptes que ha fixat en les taxes continuen fent que Girona no sigui un aeroport que pugui competir bé amb el Prat». De la mateixa manera, va considerar que Aena es beneficia de la política de promoció de Girona «sense adquirir cap compromís».

Labandera, per la seva banda, va reclamar al Govern que compleixi el preacord pactat al desembre amb la companyia, pel qual l'executiu es comprometia a incrementar la subvenció de 7,5 a 11,5 milions d'euros. Labandera va acusar el Govern de «jugar amb foc» per incomplir el preacord assolit amb la companyia Ryanair, i va advertir que serà difícil trobar un substitut per a la companyia irlandesa. El diputat socialista va subratllar que la marxa de Ryanair suposaria un cop en «la línia de flotació del sector del turisme», perquè els 18 vols suprimits per l'aerolínia irlandesa comportarien la pèrdua de 1.700 llocs de treball i de 300 milions d'euros.

Per la seva banda, el president d'Aena, Juan Ignacio Lema, va dir ahir a RAC1 que estan intentant que els aeroports de Girona i Reus siguin «cada cop més eficients» en matèria de taxes.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook